اخاذی به سبك جرات یا حقیقت

اخاذی به سبك جرات یا حقیقت


پسر تبهكار كه با راه‌اندازی چالش جرات یا حقیقت به دنبال اغفال نوجوانان در اینستاگرام بود، با رصد لحظه‌ای پلیس فتا دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ماموران پلیس فتای استان فارس چندی قبل متوجه شدند، صفحه‌ای با عنوان بازی جرات یا حقیقت در اینستاگرام راه‌اندازی شده و مدیر این صفحه به دنبال اغفال و اخاذی از پسران نوجوان است. متهم به بهانه شركت در این بازی از طعمه‌هایش می‌خواست كارهای عجیب انجام داده و عكس و فیلم آن را برایش ارسال كنند.
ماموران كه با بررسی رصد لحظه‌ای این صفحه متوجه فعالیت مجرمانه متهم شده بودند، با ردیابی‌های خود متهم را در استان دیگری شناسایی كرده و با دستور قضایی راهی منزل وی شدند. متهم با مشاهده ماموران با چاقو به سمت آنها حمله كرد و قصد داشت با زخمی كردن آنها فرار كند كه ناكام ماند و دستگیر شد.
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا دراین‌باره به جام‌جم گفت: متهم دو نوجوان را فریب داده بود كه با رصد لحظه‌ای ماموران قبل از اخاذی دستگیر شد و به هدف خود نرسید. صفحه‌اش در اینستاگرام هم مسدود شد.
سرهنگ رامین پاشایی افزود: با شروع فصل فراغت دانش‌آموزان و نظر به رعایت توصیه‌های آموزشی مسوولان بهداشتی كشور مبنی بر عدم ترددهای غیرضروری، میزان استفاده از فضای مجازی بخصوص وبگردی افزایش چشمگیری یافته كه این فضا بستری را برای اغفال و سوءاستفاده از كودكان و نوجوانان فراهم آورده است.خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند و با مشاهده موارد مشكوك موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند.