۲ شــرط مجیــدی  برای  مـانـدن

۲ شــرط مجیــدی برای مـانـدن

 شرایط فرهاد مجیدی، سرمربی جوان تیم فوتبال استقلال روی نیمکت آبی‌پوشان اصلا خوب نیست و این مربی حالا دیگر پایگاه حمایت هواداران را هم از دست داده است. با این وضع نمی‌توان منتظر ادامه همکاری او با باشگاه استقلال بود؛ به‌خصوص که طرفداران تیم آبی‌پوش پایتخت با ایجاد کمپین‌هایی برای حضور یک مربی خارجی فشارهای زیادی به مدیران باشگاه وارد می‌آورند. با این حساب فرهاد مجیدی شرایط خاصی روی نیمکت آبی‌ها دارد و اگر وضع همین‌طور پیش برود، او را در فصل آینده به عنوان سرمربی تیم استقلال نخواهیم دید.
شاید در پست‌های دیگر فرهاد ماندنی شود؛ مثلا دستیار یک سرمربی خارجی، اما با این شرایط احتمال ماندن و ادامه‌همکاری بسیار‌کم است. البته این پایان راه نیست.
 فرهاد شانس‌هایی برای ماندن در استقلال و ادامه همکاری با باشگاه به عنوان سرمربی تیم دارد. در‌واقع  او دو راه  را پیش‌روی خود می‌بیند؛ اول این‌که بتواند با نایب‌قهرمانی، فصل نوزدهم را به پایان برساند و صاحب سهمیه آسیایی فصل آینده لیگ‌قهرمانان شود و دوم این‌که قهرمان جام‌حذفی شود.
 استقلال در حال‌حاضر، میزبان سپاهان در مرحله یک چهارم‌نهایی جام‌حذفی است و اگر بتواند در این مرحله از سپاهان عبور کند به جمع پرسپولیس، نفت مسجد سلیمان و تراکتور در نیمه‌نهایی این تورنمنت می‌پیوندد و شانس خود رابرای قهرمانی در این جام امتحان می‌کند.
 هواداران استقلال و پیشکسوتان این باشگاه امیدهای زیادی به این دو موفقیت فرهاد بسته‌اند، اما اگر مجیدی این بار هم درجا بزند و ناکام باشد دیگر حتی همین امیدواری‌های کوچک هم از بین می‌رود و استقلال به سوی جذب مربیان دیگر گام برمی‌دارد.
مجیدی با تیم فوق‌العاده‌ای که استراماچونی ساخته بود، نتوانست عملکرد جالب و درخشانی داشته باشد و همه دستاوردهای آبی‌پوشان از جمله صدرنشینی کوتاه‌مدت،  خط‌حمله قدرتمند، دفاع سه‌نفره و تاکتیک‌های جذاب، فوتبال رو‌به‌جلو و تهاجمی، خط‌حمله آتشین و...  را از دست داد و حالا شانس زیادی هم برای ماندن ندارد، مگر این‌که به  دو شرط بالا یا حداقل قهرمانی در جام‌حذفی برسد.
 این در حالی است که شایعات فراوانی درباره اختلافات درونی در باشگاه استقلال به‌گوش می‌رسد. گفته می‌شود فرهاد مجیدی بنا به دلایلی با سعادتمند مدیر‌عامل باشگاه اختلاف‌نظر دارد و این موضوع یکی از دلایلی است که جایگاه فرهاد در استقلال را متزلزل می‌کند. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، حتی شاید در صورت قهرمانی و کسب سهمیه آسیا هم آبی‌ها در پی یک خداحافظی تلخ با اسطوره تیم‌شان باشند. البته فرهاد هنوز هم راه سختی برای نایب قهرمانی ندارد. به عنوان‌مثال اگر پارس‌جنوبی جم را در شهر جم شکست بدهد، در رتبه‌دوم جدول و  بالاتر از سپاهان جای می‌گیرد. این موضوع به خاطر تفاضل گل بالا‌تر استقلالی‌هاست. آنها با کسب بردهای بیشتر به‌خصوص در جدال با تیم‌های بالانشین جدول از جمله سپاهان می‌توانند گام‌های بلندتری برای کسب سهمیه ازلیگ بردارند و سپس سراغ جام‌حذفی بروند. باید دید فرهاد چه واکنشی به این شرایط نشان می‌دهد و چطور می‌خواهد از این بحران عبور کند.



سعادتمند:  22‌روز وقت داریم 600‌هزار‌دلار به شفر بدهیم
احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال در تازه‌ترین گفت‌و‌گوی خود به حمایت از مجیدی پرداخت. خلاصه‌ای از حرف‌های او را می‌خوانید؛
این نوید را به هواداران استقلال بدهم که روزهای خوبی برای استقلال در راه است و نگران نباشند.
بارها گفته‌ام که در حال حاضر فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال است و ما تا پایان لیگ بازی‌های حساسی داریم. هم من و هم هیات‌مدیره از ایشان حمایت می‌کنیم. تلاش می‌کنیم با همین کادر فنی سهمیه آسیا را کسب کنیم و در جام‌حذفی دنبال قهرمانی هستیم. (در واکنش به شایعه بازگشت استراماچونی)
الان حرفه‌ای نیست درباره استراماچونی صحبت کنیم. کادر فنی ما تلاش می‌کند.
۳۲۸‌هزار دلار پول بویان نایدنوف تامین شده و تا پایان هفته به این بازیکن پرداخت می‌شود. او بازیکن بی‌کیفیتی بود.
مبلغ سنگین بدهی ۶۰۰‌هزار‌دلاری برای شفر داریم که برای پرداخت آن ۲۲‌روز بیشتر وقت نداریم.
با شفر مذاکره کرده‌ایم و از او خواسته‌ایم به ایران بیاید یا در دوحه نشست داشته باشیم تا بتوانیم با او توافق کنیم.


هجوم 200 هزار نفری به پیج مدیرعامل
در حالی که از پست آخر احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال در اینستاگرام فقط 3 روز می گذرد، تا این لحظه بالغ بر 200 هزار کامنت که عمدتا هم از سوی هواداران استقلال است، پای این مطلب نوشته شده. کاربران با هشتگ استراماچونی را برگردانید، به انتقاد از کادر فنی آبی ها پرداخته اند و از مدیرعامل تیم شان خواهان بازگرداندن مرد ایتالیایی شده اند.