عامرخان درام تاریخی پرخرج خود را تولید می‌كند

شاه‌ماهی هندی در تور نتفلیكس

عامرخان درام تاریخی پرخرج خود را تولید می‌كند

آقای كمالگرای بالیوود هم كار تازه‌اش را برای شبكه نتفلیكس تولید می‌كند. عامر‌خان چند سال است كه می‌خواهد برداشت آزاد خود از افسانه كلاسیك «ماهابرات» را ارائه دهد، اما هزینه بالای تولید این درام تاریخی تا به امروز، مانع از تحقق این رویا و آرزو شده بود. حالا مدیران نتفلیكس اعلام كرده‌اند تهیه‌كننده این اثر تاریخی خواهند بود. ماهابرات عامر‌خان با هزینه‌ای بالای 20 میلیون دلار تولید می‌شود. این رقم برای یك محصول هندی، كلان به حساب می‌آید. چند ماه قبل بود كه اعلام شد عامر‌خان به دلیل گران‌قیمت بودن این مجموعه اینترنتی، فعلا از تولید آن منصرف شده و طرح خود را به قفسه بایگانی سپرده است.
مدیران شبكه نتفلیكس از یك‌سال قبل، هند و هنرمندان آن را به‌عنوان یك پتانسیل خوب برای تولید محصولات بومی پیدا و انتخاب كردند. در این یك‌سال، چند مجموعه اینترنتی با كمك هنرمندان بالیوودی تولید و پخش شده‌است، اما رسانه‌ها از اقدام اخیر نتفلیكس به عنوان به تور انداختن شاه‌ماهی بالیوود یاد می‌كنند. نزدیكان بازیگر می‌گویند نتفلیكسی‌ها به او چراغ سبز كامل داده‌اند و گفته‌اند او می‌تواند هر مقدار كه می‌خواهد، برای تولید مجموعه تاریخی‌اش پول و سرمایه هزینه كند.
حالا با حمایت كامل مالی نتفلیكس، عامر‌خان می‌تواند تمام بازیگران مورد نظرش را برای نقش‌های مختلف درام تاریخی‌اش انتخاب كند. او سال قبل گفته بود به‌دنبال استفاده از ستارگان درجه یك صنعت سینمای هند، برای ایفای نقش‌های مهم مجموعه‌اش است. رسانه‌ها در این رابطه نام‌هایی چون شاهرخ‌خان، هریتیك روشن و رانویر سینگ را مطرح كرده بودند. هر سه بازیگر در حال حاضر، جزو گران‌ترین ستارگان مشهور بالیوود به حساب می‌آیند. این در حالی است كه خود عامر‌خان قصد دارد نقش لرد كریشنا را در این مجموعه به‌عهده بگیرد. هنوز زمانی برای شروع كار تولید ماهابرات تعیین نشده‌است، اما احتمال زیادی وجود دارد كلید فیلمبرداری مجموعه در آخرین روزهای پایانی سال جاری میلادی زده شود.
بحث تولید این درام پرخرج تاریخی در حالی تبدیل به تیتر یك رسانه‌ای در هند شده، كه فیلم جدید عامرخان «لال سینگ چادها» در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این كمدی درام تاریخی قرار بود برای نمایش عمومی در هفته پایانی سال جاری میلادی آماده شود، اما شیوع بیماری كرونا تولید آن را هم مثل دیگر پروژه‌های سینمایی متوقف كرد. هنوز حدود 30 درصد از صحنه‌های فیلم باید فیلمبرداری شود. اهل فن بعید می‌داند فیلم تا زودتر از سال جدید میلادی، آماده نمایش عمومی شود. لال سینگ چادها را شركت فیلمسازی خود بازیگر با همراهی شرکت پارامونت تهیه می‌كند و نسخه دوباره‌سازی شده و هندی زبان «فورست گامپ» سال 1994 شرکت پارامونت است. داستان این كمدی درام پرفروش، با توجه به تاریخ 50 سال اخیر كشور هند بازسازی شده است و عامرخان در آن، نقش جوانی كند ذهن به نام لال سینگ چادها را به‌عهده دارد. در نسخه انگلیسی زبان، تام هنكس این نقش را بازی كرد./ هالیوود ریپورتر