كمك 300 میلیونی به تماشاخانه‌های خصوصی

مدیركل هنرهای نمایشی خبر داد:

كمك 300 میلیونی به تماشاخانه‌های خصوصی



 مدیركل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داده كه با مشكلات ایجادشده برای سالن‌های خصوصی در شهر تهران بر اثر شیوع ویروس كرونا، قرار بر این شده كه از طریق وزارت كار و امور اجتماعی مبلغی به عنوان وام قرض‌الحسنه به مدیران این تماشاخانه‌ها پرداخت شود. آشنا توضیح داد: پیگیری‌هایی با همراهی خانم حیدری (معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد)، نماینده اداره‌كل هنرهای نمایشی (اتابك نادری)، خانه تئاتر و مدیر انجمن تماشاخانه‌های خصوصی ایران (شاهین چگینی) صورت‌گرفت و قرار شده دولت وام 100میلیون تومانی با بهره كم به سالن‌ها داده شود.
به گفته این مدیركل، اقدامات دیگری نیز برای حمایت از تئاتری‌ها در این اوضاع در دست انجام است كه به نتیجه آن امیدوار هستند ولی اداره‌كل هنرهای نمایشی در زیرمجموعه معاونت هنری هنوز بودجه مصوب ندارد و امكان حمایت برایش فراهم نیست. آشنا اضافه كرده: با این حال تصمیم گرفته شد در قالب یك كمك بلاعوض از سالن‌های فعال و آسیب‌دیده در این مدت حمایت شود. براین‌اساس یك رقم 300میلیون تومانی را از منابع خود مصوب كردیم تا به نسبت معیارهای مختلفی همچون فعالیت، ظرفیت مخاطب و ... به‌صورت بلاعوض اختصاص دهیم. 50درصد این حمایت تا یكی دو روز آینده پرداخت می‌شود و درصدد تامین منابع باقی آن نیز هستیم.  درحال‌حاضر 15 سالن تهران برای این حمایت درنظرگرفته‌شده‌اند و این كمك با وجود مضیقه‌ها و بدهی‌های اداره‌كل هنرهای نمایشی از سال قبل و نیز جدا از كمك دولت انجام می‌گیرد.
از زمان حضور آشنا در اداره‌كل هنرهای نمایشی حدود 9 میلیارد تومان بدهی به هنرمندان و رویدادهایی كه از گذشته باقی‌مانده‌بود پرداخت شده‌است. رقم كل بدهی‌ها نیز 11 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده‌است.