توبه دوباره دزد سنگین‌وزن

توبه دوباره دزد سنگین‌وزن

دزد مسلح سنگین‌وزن طلافروشی‌های تهران كه خود را دوباره در یك قدمی اعدام می‌دید، با نوشتن توبه‌نامه پنج صفحه‌ای خواستار بخشش شد.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، مهدی 45 ساله دزد مسلح سنگین‌وزن معروف به تپل است كه چند بار سابقه زورگیری و سرقت دارد. زمستان سال 91 با دو دوستش  به سه طلافروشی در محله شوش، خیابان قزوین و مشیریه رفته بودند و با پتك مغازه‌ها را تخریب و طلاهای آنجا را دزدیدند. او برای ایحاد رعب و وحشت  در جریان دزدی‌ها به تیراندازی دست زد.
او و همدستانش در جریان یكی از سرقت‌های خود، زنی كه مشتری طلافروشی بود و 116 سكه خریده بود را در بلوار فلسطین تهدید كرده و سكه‌هایش را دزدیدند. مهدی سركرده باند پس از دستگیری در دادگاه انقلاب محاكمه و به اعدام در ملاء‌عام و دو همدستش به حبس‌های طولانی‌مدت محكوم شدند. قرار بود او روز دوم دی سال 94 در بوستان معلم بلوار ابوذر تهران اعدام شود اما با نوشتن توبه‌نامه و ارسال آن از طریق وكیل خود به اجرای احكام دادسرای جنایی تهران توانست حكم را متوقف كند. توبه‌نامه او به دادگاه انقلاب تهران ارسال شد كه بعد از چند ماه توبه‌نامه‌اش رد شد. در این سال‌ها در بلاتكلیفی به‌سر می‌برد تا این‌كه چند روز پیش مسؤولان زندان به او گفتند نامش در فهرست اعدامی‌ها قرار گرفته و به‌زودی اعدام می‌شود. به همین خاطر تصمیم گرفت دوباره توبه‌نامه بنویسد. او دیروز به اجرای احكام دادسرای جنایی تهران آمد و پنج صفحه توبه‌نامه نوشت و در حالی كه پشیمان بود آن را به قاضی اجرای احكام داد و خواست فرصت دوباره زندگی به او بدهند. قرار شد توبه‌نامه او به واحد كمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه ارسال شود تا مسؤولان آنجا درباره بخشش یا اجرای حكم مرد زندانی، نظر بدهند. همچنین در این چند سال یكی از همدستانش در زندان فوت كرده و دیگری محكومیتش را سپری می‌كند.



امیدوارم این بار توبه‌ام قبول شود
مهدی دیروز بعد از نوشتن توبه‌نامه‌اش در گفت‌و‌گو با خبرنگار جام‌جم گفت: روز امامت امام زمان (عج) و در واپسین روزهای آذر سال 94 بود كه در زندان به من گفتند روز دوم دی قرار است اعدام شوم. همان شب به امام زمان توسل و نذر كردم كه اگر به من سیاه‌روزگار فرصت زندگی داده شود، برای سلامتی ایشان روزه می‌گیرم و جشنی برای زندانیان برگزار می‌كنم. بعد توبه‌نامه‌ام را همان‌جا نوشتم و وكیلم آن را به اجرای احكام دادسرای جنایی تهران رساند. خدا به من لطف كرد و توبه‌نامه‌ام باعث توقف حكم شد. بازگشتم سلولم و جشنی برپا كردم و روزه‌ام را گرفتم. انگار تازه متولد شده بودم.
وی ادامه داد: بعد از چند ماه توقف حكم، گمان بردم آزاد می‌شوم. اما در زندان به من گفتند كه توبه‌نامه‌ام پذیرفته نشده و در این سال‌ها بلاتكلیف مانده بودم. اما همچنان پشیمان از گذشته تلخ خود بودم و از خدا می‌خواستم دوباره فرصت زندگی به من بدهد. چند روز پیش مسؤولان زندان به من گفتند كه نام من در فهرست افراد اعدامی قرار گرفته و تا چند روز دیگر اعدام می‌شوم. با شنیدن این خبر دنیا برسرم آوار شد. تصمیم گرفتم دوباره توبه‌نامه بنویسم و آمدم اجرای احكام و پنج صفحه توبه‌نامه نوشتم و به قاضی اجرای احكام دادم. خیلی پشیمانم. در زندان توبه كردم و احساس می‌کنم که به خدا خیلی نزدیك شدم. از مسؤولان قضایی می‌خواهم كه فرصت دوباره به من بدهند. حكم مرا اجرا نكنند و  توبه‌ام را قبول كنند.