محاكمه قاتل نجات یافته از اعدام، به اتهام آدمكشی

محاكمه قاتل نجات یافته از اعدام، به اتهام آدمكشی

پسر جوان كه بعد از نجات از اتهام قتل عمدی دوستش از زندان آزاد شده بود، در ماجرای نزاع خیابانی مرگبار دوباره به اتهام قتل بازداشت شد. متهم در جریان تحقیقات و محاكمه منكر قتل شده‌است.


به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از دهم مهر 97 و به‌دنبال قتل پسر جوانی در منطقه قلعه‌نو تهران آغاز شد. در تحقیقات پلیسی مشخص شد، مقتول به نام كیان با ضربه چاقو مجروح شده و توسط دوستش سیروس به بیمارستان منتقل شده بود. بعد از مرگ كیان، دوستش از بیمارستان فرار كرده بود. در ادامه با تحقیق از برادر مقتول مشخص شد، كیان در جریان درگیری به‌خاطر یك موتورسیكلت به قتل رسید. برادر مقتول اضافه کرد: من قصد میانجیگری و آرام كردن فضا را داشتم و از سیروس و دوستانش خواستم، محل را ترك كنند، اما آنها در مقابل یك گاوداری دوباره با برادرم درگیر شده و او را كشتند.در ادامه سیروس دستگیر شد، اما در تحقیقات منكر قتل شد و گفت: مقتول و دوستانش به ما حمله كردند و من ضربه‌ای به كیان نزدم.
با توجه به گفته شاهدان برای سیروس به اتهام قتل عمدی كیفرخواست صادر شد و پرونده به شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد. در این جلسه اولیای دم درخواست قصاص كردند. سیروس هم دوباره منكر قتل شد و گفت: وقتی دعوا بالا گرفت، من عینكم افتاد و ضربه‌ای به سرم اصابت كرد كه خون جاری شد و جلوی دیدم را گرفت. دیگر جایی را ندیدم و نمی‌دانم چه كسی كیان را كشت.
سیروس درباره قتلی كه چندی قبل مرتكب شده بود هم گفت: با دوستم در حال كشتی بودیم كه گردنش شكست. ابتدا به قتل عمد متهم شدم، اما وقتی مشخص شد با هم دوست هستیم قتل به شبه‌عمد تغییر یافت و با پرداخت دیه و سپردن وثیقه آزاد شدم كه قتل كیان رخ داد.
قضات دادگاه سیروس را به قصاص محكوم كردند كه این حكم در دیوان‌عالی كشور نقض شد. قضات دیوان با توجه به تاریكی هوا در محل درگیری و حمله مهاجمان به سوی متهم به قتل، خواستار تحقیقات بیشتر در این پرونده شد.
دیروز سیروس برای دومین بار پای میز محاكمه قرار گرفت و گفت: درگیری اول به خاطر فروش یك موتورسیكلت بود كه تمام شد. ما از محل درگیری دور شدیم، اما كیان و دوستانش به سمت ما حمله كردند و این جنایت رخ داد. من ضربه‌ای به مقتول نزدم.
دیگر متهمان پرونده نیز در جایگاه قرار گرفته و گفتند؛ در تاریكی هوا ندیدند چه كسی ضربه را به مقتول زد.
پس از دفاعیات سیروس و دیگر متهمان پرونده، قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.