قتل پیرزن بابت 2 سکه طلا

قتل پیرزن بابت 2 سکه طلا

پلیس جنایی پایتخت در جست و جوی فردی است که با ورود شبانه به خانه زن سالخورده و کشتن وی با سرقت دو عدد سکه بهار آزادی متواری شده است.



به گزارش خبرنگار جنایی جام جم، زن 82  ساله   به تنهایی در طبقه دوم ساختمانی در محله نارمک پایتخت زندگی  می‌کرد. فرزندانش  یک روز در میان به دیدن او می آمدند و کارهایش را انجام می دادند و در این  ایام   کرونایی   بیشتر پیگیر حال او بودند.آنها  تا روز سه شنبه  هفتم مرداد امسال با  او تلفنی حرف زدند که حالش خوب بود. اما همان شب هر کدام از بچه ها که با خانه  مادرشان تماس گرفتند، تلفن فقط زنگ می خورد و با او نتوانستند حرف بزنند. دل‌نگران شدند و با خواهرشان که در حوالی خانه مادر زندگی  می‌کرد، تماس گرفتند و  خواستند  برای سرکشی آنجا برود که او بعداز نیم ساعت خود را به خانه مادر رساند. ساعت 23  بود که  با کلید یدکی در آپارتمان را بازکرد و وارد خانه شد.وسایل خانه به‌هم ریخته بود و از مادر خبری نبود.چند مرتبه مادرش را صدا زد، اما پاسخی نشنید.شروع کرد به جست‌وجو در خانه کرد و به حمام خانه که رسید ،صدای چکه چکه  آب شنید . بیشتر نگران شده بود.  در حمام را که بازکرد با صحنه عجیبی رو به رو شد ، مادر  روی موزائیک های حمام افتاده بود و نفس  نمی‌کشید. روسری قهوه ای دورگردنش گره خورده و  مادر مرده بود،دختر وحشت‌زده بود و جیغ زنان در حالی که  گریه  می‌کرد از خانه بیرون آمد و با رفتن در راهروی ساختمان  با دادو فریاد از همسایه‌ها کمک خواست. آنها  آمدندو دیدند جسد پیرزن در حمام   افتاده است. همان موقع به  پلیس 110  اطلاع دادند. بعداز آن ماموران  کلانتری در   خانه ای که جنایت رخ داده  بود،حاضر شدند. بررسی‌های اولیه  خبراز یک جنایت می‌دادکه ماموران  موضوع را به رحیم دشتبان،  بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی  تهران گزارش  دادند. زمانی که بازپرس  و تیمی از ماموران  اداره دهم پلیس  آگاهی تهران  پا به محل جنایت گذاشتند و آنجا را بررسی کردند، متوجه شدند دو ساعت از مرگ این زن گذشته و او براثر خفگی با همان روسری که دور گردنش گره خورده بود
به  قتل رسیده است. خانواده مقتول هم می‌گفتند مادرشان در خانه دوسکه بهار آزادی داشته که از داخل کمد سرقت شده  است. شواهد نشان  می داد در به زور باز نشده و فردی که دست به قتل زده با این خانه و مقتول آشنایی داشته که به راحتی واردشده  و بعداز سرقت و قتل فرارکرده است. همچنین  تحقیق از همسایه‌ها نیز نشان  می داد آن شب صدای مشاجره و نیز چند بار باز و بسته شدن در آپارتمان  مقتول  را شنیده‌اند.   پرونده این جنایت در شعبه  دهم بازپرسی دادسرای جنایی  تهران تشکیل شد و تحقیقات برای دستگیری  قاتل شب رو که باسرقت دو سکه بهار آزادی از خانه مقتول  متواری شده است،ادامه دارد.