کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

 خودروی لیفان با سه سرنشین در محور روستایی بیشه‌كلا، شهرستان محمود‌آباد داخل كانال آب افتاد و دو كشته داد. راننده و یكی از سرنشینان به علت خفگی در آب كانال فوت شدند و دیگری كه مصدوم شده بود به كمك نیروهای امدادی نجات یافت .  
دو مرزبان هنگ مرزی سردشت در پایش نوارمرزی به شهادت رسیدند. این دو نفر كه سرباز وظیفه مهدی ملكی اهل زنجان و شهید متین ساعدی اهل سنندج بودند در راستای ماموریت كنترل و پایش نوار مرزی سردشت به شهادت رسیدند.
دو نفر از اعضای یك باند كه برای یافتن گنج پنهان در چاه قدیمی داخل آن سقوط كرده بودند، فوت شدند. چند روز پیش ماموران انتظامی فراشبند در گزارش مردمی باخبر شدند افرادی در حال حفاری در چاه قدیمی «گبری» بوده و در صدد یافتن اشیای قیمتی و میراث فرهنگی هستند كه به آنجا اعزام و شش نفر را در آن مكان كه در اجرای نقشه‌شان ناكام مانده بودند، بازداشت کردند. متهمان گفتند كه دو همدست‌شان  نیز هنگام حفاری داخل چاه سقوط كرده‌اند كه نیروهای امدادی برای یافتن آنها وارد چاه شدند و جسد دو قاچاقچی میراث فرهنگی را یافتند.
آتش‌سوزی در مجتمع قضایی شهید تندگویان خرمكوشك اهواز مهار شد. پیش از ظهر شنبه یازدهم مرداد امسال، گزارش وقوع آتش‌سوزی در مجتمع قضایی شهید تندگویان خرمكوشك اهواز به آتش‌نشانی گزارش شد. امدادگران و آتش‌نشانان در محل حاضر شده و شعله‌های آتش را خاموش كردند. آتش‌نشانان توانستند یك خانم را كه میان شعله‌های آتش و دود گرفتار شده بود، نجات دهند.
 ماموران پلیس راهور، پسر جوان را از خودكشی منصرف كردند. سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور، جانشین رئیس پلیس راهور درباره این خبر گفت: ساعت 16 و 10 دقیقه دهم مرداد، ماموران گشت انتظامی منطقه یك پلیس راهور تهران در حال گشت‌زنی و انجام ماموریت، متوجه شدند جوانی 37 ساله درصدد اقدام به خودكشی است. ماموران پلیس راهور از رانندگانی كه در این مسیر تردد می‌كردند، درخواست كردند به مسیر خود ادامه داده و توقف نكنند. به گفته این مقام قضایی، ماموران پلیس خود را سریع به محل رساندند و با ارائه خدمات مشاوره‌ای با بهره‌گیری از مهارت‌های عملیات روانی، مرد جوان را از خودكشی منصرف كردند. پسر جوان علت این اقدام خود را اختلافات خانوادگی عنوان كرد.
عاملان تولید و باز نشر عکس‌هایی که در آن پرچم یکی از گروهک‌های تروریستی به نمایش گذاشته می‌شد بازداشت شدند.   سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در این باره گفت: روز جمعه عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که در آن چند نفر در یکی از پارک‌های تهران پرچم یک گروهک تروریستی را به نمایش گذاشته‌بودند. بنابراین موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت. در پی این اقدام که موجبات سوء استفاده رسانه‌های معاند را در پی داشت، تحقیقات پلیس آغاز و عاملان اصلی تولید و بازنشر این تصاویر شناسایی و بازداشت شدند. تحقیقات از آنها ادامه دارد.