نسخه Pdf

گلوکز

گلوکز

تعداد بازیکن: 2 تا 6 نفر زمان بازی: 20 دقیقه

گلوکز توسط نشر نهالک منتشر شده و از روی بازی قدیمی و معروف وازابی ( (wazabiطراحی شده است. قصه و روایت بازی این است که شما در نقش پسربچه‌های تپل و چاق هستید و برای این‌که قند مصرف نکنید باید هر چه زودتر از شر تاس‌ها (قند) خودتان را رها کنید. 
 تاس‌ها در این بازی در نقش قند و گلوکز هستند. اگر بخواهید سه نفره این بازی را انجام بدهید هر بازیکن بازی را با چهار تاس و سه کارت شروع می‌کند. روی تاس‌ها سه‌علامت وجود دارد. 
یکی‌شان مشخص می‌کند که می‌توانید از کارت‌هایی که در‌وسط قرار دارد به کارت‌های خودتان اضافه کنید، دومین علامت به شما می‌گوید که آن تاس‌تان را به یک بازیکن دیگر بدهید و سومین علامتی که روی تاس‌ها قرار دارد شکل حرف «ق» است که مشخص کننده قند است و نشان‌دهنده پول بازی است و شما به کمک این تاس می‌توانید از کارت‌هایی که در وسط قرار دارد بازی کنید. بالای همه کارت‌ها هزینه هر کارت مشخص و در زیرش توضیحات مربوط به بازی نوشته‌شده‌است. 
مثلا یکی‌شان به شما می‌گوید یک کارت دیگر بازی کنید و جهت بازی را هم عوض کنید، یا دو تا قند از دست خودتان را بسوزانید. 
در نهایت کسی برنده است که زودتر تاس‌هایش را یا به بازیکن دیگری بدهد یا آنها را بسوزاند. حواس‌تان باشد که قند بیشتر مساوی است با گلوکز بیشتر و باختن. خوبی بازی به این است که تا لحظه آخر نتیجه مشخص نیست چون هرقدر که تعداد قندهایتان کمتر شود بازی برایتان سخت‌تر می‌شود. چون ممکن است یک تاس یا کارت بازی را برگرداند و دوباره جیب‌هایتان پر از قند شود. 
ضمیمه قاب کوچک
تیتر خبرها