نسخه Pdf

رام و دیس

رام و دیس

تعداد بازیکن: 2 تا 6 نفر زمان بازی: 20 تا 30 دقیقه

داستان چوپان دروغگو را یادتان هست؟ در آن داستان گرگی به گله حمله می‌کرد و گوسفندها می‌خورد. اگر دلتان برای داستان چوپان دروغگو و حال و هوایش تنگ شده‌است این بازی می‌تواند تا حدودی شما را به آن دوره و خاطره‌هایش برگرداند. دست‌اندرکاران نشر هوپا داستان بازی را کمی تغییر داده‌اند و یک بازی جذاب و سرگرم کننده را طراحی کرده‌اند 
هر دور بازی شامل چند راند است. روند بازی اینجوری است که هر بازیکن از دسته‌کارت‌هایی که دارد، یک کارت را انتخاب می‌کند و جلوی خودش می‌گذارد و بعد همه بازیکنان همزمان با هم کارت‌هایشان را رو‌می‌کنند. اگر همه کارت‌های رو شده کارت گوسفند باشد هیچ اتفاقی نمی‌افتد و کارت‌ها را همان‌جا وسط بازی می‌گذاریم. باز هم باید مرحله قبلی تکرار شود و یک کارت رو کنید. اگر از بین کارت‌های رو شده همه‌شان کارت گوسفند باشند و شما تنها گرگی باشید که به گله حمله می‌کنید تمام گله را به عنوان امتیاز جمع می‌کنید. حالا اگر یکی از کارت‌های روشده کارت سگ باشد هر تعدادی کارت گرگ هم باشد می‌سوزد و سگ تمام گله را به عنوان امتیاز جمع می‌کند. 
در مواقعی که کارت‌های سگ در هر دور بازی برابر باشند تمام گله به آن بازیکنی می‌رسد که نشان فرماندهی داشته‌باشد. این قانون برای مواقعی هم که کارت‌های گرگ در هر دور بازی با هم برابر باشند هم برقرار است و آن بازیکنی تمام گله را به خودش اختصاص می‌دهد که نشان فرماندهی گرگ را داشته‌باشد. این بازی نیاز به حافظه نسبتا قوی دارد. چون بازیکنان باید به خاطر بپسرند که چه کارت‌هایی تا الان بازی شده و با توجه به احتمالات کارتی را رو کنند که امکان جمع کردن گله برایشان داشته‌باشد.
ضمیمه قاب کوچک
تیتر خبرها