مرور و عبور

مرور و عبور

رهبر انقلاب: می‌خواهند كشور را فلج كنند
آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر انقلاب روز چهارشنبه در دیدار رؤسای آموزش و پرورش سراسر كشور و شركت‌كنندگان در نشست جوانان پیرو اهل بیت‌(ع) ضمن بیان مطالبات نظام اسلامی از وزارت آموزش و پرورش به تهاجم همه‌جانبه تبلیغاتی و فرهنگی دشمن بر ضد‌ ملت ایران به‌ویژه جوانان اشاره و تاكید كردند: دستگاه‌های فرهنگی باید درصف مقدم مقابله با این تهاجم قرار گیرند.ایشان فرمودند: مطالبات نظام اسلامی از دستگاه آموزش و پرورش ارتقای سطح علمی، اخلاقی و علمی نسل جوان است.
آیت‌ا... خامنه‌ای با انتقاد از برخی دستگاه‌های فرهنگی كشور به‌دلیل فلج بودن در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن افزودند: آموزش و پرورش دستگاه فرهنگی زنده و با تحركی است كه باید با هدف كسب رضای خداوند در جهت تحقق مطالبات نظام اسلامی و آبادانی كشور حركت كند. (‌صفحه 2)‌



محمد ورشوچی: نقش منفی قبول نمی‌كنم
كدام‌یك از نقش‌هایتان را بیشتر می‌پسندید؟ همه نقش‌هایم مانند فرزندانم هستند، چون هیچ‌كاری را از روی اجبار انجام نداده‌ام، اما نقشم را در سریال دزدان مادربزرگ داشتم را بیشتر دوست دارم.
تاكنون در نقش منفی بازی نكرده‌اید، دلیل خاصی دارد؟ بازی در نقش منفی برایم جالب نیست. هیچ‌وقت تمایل نداشتم از خودم خاطره بد در ذهن تماشاگران باقی بگذارم.
در سریال‌های زیادی با خانم پروین سلیمانی همبازی بوده‌اید، این اتفاقی است؟ دلیل خاصی ندارد. من اولین بار در سریال مهمان با او همكاری كردم بعد در سریال تعطیلات نوروزی همبازی شدیم. به‌طور كلی انتخاب ما نبوده، كارگردان انتخاب كرده كه با ما با هم بازی كنیم. البته تناسب سنی و هماهنگی و آشنایی ما با یكدیگر هم می‌تواند دلیل دیگری باشد. (‌صفحه 3)




قیمت طرح ترافیك
لایحه تعیین تعرفه عوارض صدور مجوز تردد در محدوده طرح ترافیك در جلسه غیرعلنی دیروز شورای شهر تهران تصویب شد.بر‌اساس تبصره یك این لایحه، سازمان حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران موظف است در آمد حاصل را برابر بودجه مصوب، ‌صرف هزینه‌های بهبود ترافیك كند.بر‌اساس این مصوبه، تعرفه عوارض صدور مجوز تردد در محدوده ترافیك همه خودروهایی كه سند مالكیت آنها به نام هلال احمر است از پرداخت تعرفه عوارض تردد معاف‌اند. علاوه بر آن كارمندان دولت، كارمندان نهاد‌های عمومی غیردولتی، مؤسسات خیریه، دفتر امام خمینی(ره)، حرم مطهر و مؤسسات وابسته، حوزه علمیه، كانون پرورش فكری، مطبوعات و خبرنگاران، مؤسسات انتشاراتی و سینمایی و... برای تردد در طرح ترافیك و دریافت كارت ویژه یكساله باید 500 هزار ریال پرداخت كنند. (صفحه یك‌)



بهترین بازیگران  ایرانی به انتخاب فخری خوروش
دشوارترین نقشی كه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب بازی‌ كرده‌ام نقشی است كه در سریال پهلوانان نمی‌میرند، ‌داشتم. این نقش از جهت تفاوتی كه با زندگی و شخصیت خودم داشت، برایم دشوار بود. به‌دلیل آن‌كه من زنی رئوف هستم و اصلا اهل كینه و دشمنی با كسی نمی‌توانم باشم. بنابراین اجرای نقشی با آنچه هستم این‌قدر متفاوت باشد آسان نبود. اول به خودم و بعد به عوامل گفتم كه از پذیرفتن نقش‌های سخت معذورم، اما سرانجام به خاطر كارگردانی آقای حسن فتحی و بازی‌های خوب آن توانست یكی از كارهای موفقم باشد. اگر بخواهم در بین بازی‌های هنرپیشگان ایرانی نام ببرم روی این بازی‌ها تاكید می‌كنم. رویا تیموریان در تئاتر فصل خون، پرویز پرستویی در لیلی با من است، ‌اكبر عبدی در ستاره‌های دنباله‌دار و عزت‌ا... انتظامی در فیلم جعفر‌‌خان از فرنگ برگشته. (‌صفحه 6)‌




سرقت از موزه آبگینه
مدیر پاسداران سازمان میراث فرهنگی درباره سرقت از موزه آبگینه به جام‌جم گفت: نحوه سرقت را به دلایل امنیتی نمی‌توانم بازگو كنم، اما به باور من احتمال تبانی سارق یا سارقان با پرسنل حفاظتی موزه وجود دارد و یكی از این محافظان اكنون در بازداشت به‌سر می‌برد.
رئوف تعداد اشیای ربوده شده از موزه را 21 قلم عنوان كرد كه مربوط به دوران تمدن اسلامی و شامل سفال و ظروف آبگینه است. این سرقت بین ساعت 12 شب تا 6 و 45 دقیقه بامداد صورت گرفته است. (‌صفحه 13‌)