۲۵۰۰ اثر مرتضی ممیز در یك مجموعه

۲۵۰۰ اثر مرتضی ممیز در یك مجموعه


كتاب «همه تصویرسازی‌های مرتضی ممیز» در دو جلد و به مدیریت هنری ساعد مشكی (هنرمند نقاش) به چاپ رسیده است. در این كتاب ۲۵۰۰ اثر از تصویرسازی‌های زنده‌یاد ممیز گردآوری شده است.
ساعد مشكی، هنرمند نقاش در گفت‌وگویی با ایسنا درباره این كتاب توضیح داد: كتاب حاصل بیش از سه سال تلاش بوده که گردآوری و آماده‌سازی شده است. وقتی تصمیم به گردآوری تصویرسازی‌ها گرفتیم، گمانمان این بود كه كتابی با حدود 400 تا 500 صفحه خواهیم داشت. اما هر چه پیش رفتیم حیرتمان از حجم كار مرتضی ممیز بیشتر شد. نتیجه كتابی شد با حدود ۲۵۰۰ تصویرسازی و ۱۴۴۰ صفحه در دو جلد.
این هنرمند نقاش همچنین در پایان سخنان خود درباره زنده‌یاد ممیز اظهار كرد: مرتضی ممیز (۱۳84-۱۳15) بی‌شك تأثیرگذارترین دیزاینر گرافیك ایران است. حجم كارهای او شگفت‌انگیز و تنوع آثارش باورنكردنی است. او در همه زمینه‌های دیزاین گرافیك كار كرده، اما تصویرسازی‌هایش از جایگاه خاصی برخوردارند. ممیز، تصویرسازی را به‌صورت جدی از سال39 آغاز كرد و تا واپسین سال عمر ادامه داد.
كتاب همه تصویرسازی‌های مرتضی ممیز در دوجلد، به مدیریت هنری ساعد مشكی، طراحی، آماده‌سازی تصاویر و صفحه‌آرایی فاطمه حاتمی در نشر مشكی در ۵۰۰نسخه به چاپ رسیده است.