كمدین‌های خسته از  رژیم صهیونیستی

بازیگران یهودی از دروغ‌های اسرائیل می‌گویند

كمدین‌های خسته از رژیم صهیونیستی



ست روگن-بازیگر و نویسنده یهودی- و مارك مارون -كمدین و نویسنده یهودی آمریكایی ـ اسرائیل را به نابودی و گمراهی دین یهودیت متهم كردند، آنها در یك برنامه رودررو از اسرائیل به‌شدت انتقاد كردند.
روگن كه مدت زیادی را در مدارس یهودی ونكوور كانادا گذرانده، معتقد است در این مدارس بسیاری از باورهای غلط و دروغ درباره رژیم صهیونیستی به او و هم‌سالانش تلقین شده است. او گفته است كه جوانان یهودی گمراه می‌شوند و آنها را به زور قانع می‌كنند كه رژیم صهیونیستی هزاران فلسطینی را آواره نكرده و این حقیقت كه دولت اسرائیل بر سرزمینی كه مال دیگران است، بنا شده را از جوانان پنهان می‌كنند.
روگن در ادامه درباره باورهای غلط اسرائیل توضیح داده است: برخی عادات و رسوم وجود دارد كه مربوط به دین و برخی مربوط به حفظ حقوق ملت یهود است كه من با آنها موافق نیستم و فكر می‌كنم بی‌معنی هستند. نمی‌توان با نگه‌ داشتن یك ملت در یك مكان از آن‌ محافظت كرد، آن هم مكانی كه با خشونت به دست آمده است. بعد از هولوكاست، یهودیان متفرق شده و به كشورهای مختلفی نقل مكان كردند اما نه به اسرائیل.
او متعجب است كه چگونه اجدادش به او تلقین كرده بودند كه مردم از یهودیان متنفرند و او در برابر این تنفر باید از خودش محافظت كند. آن‌طور كه ایسنا نوشته، این هنرمند یهودی اظهار كرده است: طبیعی است كه مردم از كسانی كه اصلا شبیه‌شان نباشند، متنفر می‌شوند و همچنین اگر كسانی با افكار و عقایدی متفاوت را ملاقات كنند دچار سردرگمی می‌شوند.
مارك مارون، كمدین و نویسنده آمریكایی كه خود نیز یهودی است، در این گفت‌وگو كه در قالب یك پادكست ارائه‌شده، گفته است كه از بیان این انتقادات به صورت علنی اجتناب می‌كند زیرا او از یهودیان متعصب می‌ترسد. اما اگر هنرمندانی مانند او و ست روگن از دروغ‌هایی كه به جوانان و كودكان یهود تلقین می‌شود صحبت نكنند، چه كسی باید این‌ دروغ‌ها را فاش كند؟
یك روزنامه‌نگار دیگر اسرائیلی پس از انتشار این حرف‌ها نوشته است: اسرائیل درباره یهودیان آمریكای شمالی كه اغلب از اهداف رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی كرده و دیگر حامی آن نیستند، نگران است و هر بار كه یكی از مردم عادی یا هنرمندان یهودی ساكن آمریكا چنین انتقاداتی را علیه اسرائیل علنی می‌كنند، این نگرانی شدت می‌گیرد.