برای اولین بار نسل جدید تویوتا ۸۶ رؤیت شد

برای اولین بار نسل جدید تویوتا ۸۶ رؤیت شد

 برای اولین بار دومین نسل تویوتا ۸۶ در حال گذراندن تست‌های اولیه رؤیت‌شده است. این نسخه پیش‌تولیدی در خیابان‌های شلوغ میشیگان در ایالات متحده دیده شده است. گرچه كلیپ منتشرشده از این خودرو تنها چند ثانیه است اما می‌توانیم به جزئیاتی درباره این خودروی اسپرت دست پیدا كنیم.
تویوتا و سوبارو به‌صورت رسمی در شهریور 1398/سپتامبر ۲۰۱۹ برنامه‌های خود برای ادامه همكاری روی توسعه نسل‌های جدید این خودروها را اعلام كرده و گفته‌اند ۸۶ و بی‌.آر.زد (BRZ) وارد نسل جدید خود خواهند شد. از آن زمان تاكنون شایعات زیادی منتشر شده اما هنوز هم جزئیات رسمی این كوپه‌های دیفرانسیل عقب در دست نیست. خوشبختانه در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم به برخی جزئیات طراحی ظاهری این خودرو كه ظاهرا به تویوتا تعلق دارد دست یابیم. گرچه شكل كلی و تناسبات این خودرو آشنا به نظر می‌رسد اما طراحی جلو و عقب ۸۶ نسبت به نسل كنونی تغییرات قابل‌توجهی داشته است. پس از حذف پیشوند جی‌تی (GT)  از نام خودرو در سال‌های پیش به نظر می‌رسد تویوتا ۸۶ یك‌بار دیگر با پیشوندی متشكل از حروف عرضه خواهد شد اما ظاهرا این بار حروف جی‌آر (GR) روی بدنه نقش خواهد بست تا حضور گازو ریسینگ در فرآیند تولید خودرو را پررنگ‌تر كنند. انتظار می‌رود نسل جدید تویوتا ۸۶ به عنوان مدل سال 1401/ ۲۰۲۲ وارد بازار آمریكا شود.
قبلا هم برخی منابع خبری مدعی شده بودند ۸۶و بی‌.آر.زد جدید از همان پلتفرم قبلی استفاده كرده و خبری از پلتفرم تی‌ان‌جی‌ای (TNGA) تویوتا نخواهد بود. شكل و ابعاد مشابه با نسل كنونی باعث می‌شود ما همین خبر را باور كنیم چیزی كه توسط نیسان هم به‌كار گرفته‌شده و قرار است نسخه جدید زد (Z) از ساختار به‌روز شده نسل فعلی استفاده كند.
ظاهراً نیروبخش كوپه‌های اسپرت تویوتا و سوبارو پیشرانه چهار سیلندر 4/2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت احتمالی ۲۱۷ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری خواهد بود. در صورتی كه این خبر صحیح باشد نسل‌های جدید ۸۶ و بی‌.آر.زد افزایش قدرت قابل‌توجهی را نسبت به نسل‌های كنونی تجربه نخواهند كرد زیرا قدرت و گشتاور یادشده فقط ۱۲اسب بخار و ۲۸ نیوتون متر بیشتر از مدل‌های كنونی است.
نسل جدید تویوتا ۸۶ اندكی طویل‌تر، پهن‌تر و كم‌ارتفاع‌تر از نسل قبلی بوده و البته كمی سنگین‌تر خواهد بود. البته هیچ‌یك از این اطلاعات فعلا به‌صورت رسمی تایید نشده‌اند.