هیوندای آیونیك با 3مدل جدید در راه است

هیوندای آیونیك با 3مدل جدید در راه است


 شركت هیوندای در سال 1394/ 2015، یك برند فرعی به نام جنسیس تولید كرد. به گزارش خبرخودرو، جنسیس كوپه كه روی پلتفرم جنسیس ساخته شد، یكی از خودروهای هیجان‌انگیز هیوندای است. به نظر می‌رسد تولید این خودرو انتخاب هوشمندانه‌ای بود، زیرا میزان فروش آن به‌خصوص در آمریكا، رو به افزایش است.
پس از گذشت پنج سال، هیوندای در همان راه گام برداشته است، اما این بار برای تولید خودروهای الكتریكی با برند فرعی جدیدی كه آیونیك نام دارد. نام آیونیك از خط تولید خودروهای هیبرید و الكتریكی هیوندای و به شكل فستبك و چهار در تبدیل شده است. این محصول به یك برند فرعی رسمی از هیوندای تبدیل خواهد شد كه خودروهای الكتریكی تولید می‌كند.
شركت هیوندای از سه مدل جدید تحت عنوان آیونیك خبر داد. اولین مدل، آیونیك 5 خواهد بود؛ كراس‌اوور الكتریكی با سایز متوسط كه بر پایه خودروی مفهومی هیوندای 45 ساخته شده. طبق رای‌گیری‌های انجام شده، قرار است این مدل اوایل سال 1400/ 2021 عرضه شود. مدل دوم آیونیك 6 خواهد بود كه بر پایه خودروی مفهومی هیوندای پرافسی ساخته شده است. آیونیك 6 در سال 140/ 2022 رونمایی خواهد شد.
سومین مدل، آیونیك 7 خواهد بود كه از دو مدل قبلی بزرگ‌تر است و اوایل سال 1403/ 2024 رونمایی خواهد شد. لازم به ذكر است، شیوه نامگذاری عددی، دارای الگوی خاصی است: اعداد فرد برای شاسی‌بلندها، اعداد زوج برای سدان‌ها.
مدل‌های آیونیك، روی پلتفرم جدیدی قرار می‌گیرند كه ای- جی‌ام‌پی (E-GMP) نام دارد كه با قابلیت شارژ سریع، امكان رانندگی با سرعت‌های مختلف را به راننده می‌دهد.
این تویوتا كمری خریدن دارد!
نسخه بلك ادیشن تویوتا كمری (Toyota Camry) به مناسبت گرامیداشت ۴۰سالگی این خودرو به همراه تغییرات ظاهری جدید در ژاپن معرفی شد. به گزارش خودروتك و به نقل از گجت نیوز، هنوز هم در دنیای خودروها شاهد خودروهای متعددی با طرح مشكی و تیره هستیم و یكی از جدیدترین آنها خودرو تویوتا كمری نسخه بلك (Black Edition) محسوب می‌شود كه شركت تویوتا این نسخه را به مناسبت گرامیداشت ۴۰ سالگی آن معرفی كرده است.
تویوتا كمری نسخه بلك دارای ظاهر تیره‌تر با ویژگی‌های اسپرت است. طراحان اكنون كابین آن را نیز نسبت به قبل لوكس‌تر كرده‌اند. متقاضیان این خودرو می‌توانند آن را در سه رنگ بدنه مشكی، سفید و قرمز سفارش دهند. رنگ‌های قرمز و سفید با ظاهر دو رنگ با سقف مشكی رنگ قابل سفارش است. تویوتا نسخه بلك كمری را بر مبنای مدل فول WS طراحی كرده و برای آن چراغ‌های جلو و عقب تیره‌تر، جلوپنجره متفاوت و رینگ‌های ۱۸ اینچی مشكی در نظر گرفته است.
این خودرو در بازار ژاپن با چرم قرمز یا مشكی استاندارد در كنار صندلی‌های جلو گرم‌شونده و برقی عرضه خواهد شد. كابین این خودرو لوكس‌تر شده كه پوشش چرم روی صندلی‌ها، داشبورد، استراحتگاه دست مركزی و صفحه درها در لوكس‌تر شدن آن نقش زیادی داشته است. در كنار تغییرات ظاهری اعمال شده، این خودروساز ژاپنی سیستم‌های كمك راننده تویوتا كمری را نیز بهبود بخشیده است. همچنین اكنون این خودرو به صورت استاندارد از پایش نقاط كور و ترمز پشتی خودكار در كلیه مدل‌ها بهره می‌برد.
تویوتا كمری از لحاظ مشخصات فنی در نسخه بلك با تغییری همراه نشده و از همان موتور 5/2لیتری هیبریدی با قدرت ۱۷۶ اسب بخار بهره می‌برد. قیمت مدل تك‌دیفرانسیل این خودرو از ۳۹ هزار و ۷۹۰ دلار شروع می‌شود و قیمت مدل چهار چرخ محرك آن نیز ۴۱ هزار و ۶۶۰ دلار است.