2 جــــــــــام  در 29 روز

آرسنال دارد به گرفتن جام عادت می‌کند

2 جــــــــــام در 29 روز

در روزهایی که میکل آرتتا از منچسترسیتی جدا شده بود و بعد از چند سال دستیاری گواردیولا در این تیم به نیمکت مربیگری آرسنال رسید، پپ در خلال یکی از صحبت‌هایش به این مساله اشاره کرد که آرتتا می‌تواند در جمع توپچی‌ها موفق باشد. شاید آن روز خوش‌بین‌ترین هواداران آرسنال هم فکر نمی‌کردند تیم‌شان بتواند در این مدت کوتاه به یک ثبات قابل قبول برسد. موید این ثبات، دو قهرمانی در جام‌حذفی و سوپرجام انگلیس یا همان جام خیریه تنها در 29 روز است که نشان می‌دهد هواداران می‌توانند برای فصل جدید به این تیم امید داشته باشند. بعد از شکست دادن چلسی در جام‌حذفی، شاگردان آرتتا در بازی سوپرجام هم لیورپول را شکست دادند. این آمار از بازی شنبه‌شب ورزشگاه ومبلی لندن به‌جا ماند:
9: پیروزی آرسنال مقابل لیورپول در ضربات پنالتی باعث شد تا این تیم از 11 بازی قبلی خود در تمام رقابت‌ها که به ضربات پنالتی کشیده شده بود
9 بار ‌را پیروز از زمین خارج شود. به عبارتی توپچی‌ها را می‌توان استاد ضربات پنالتی دانست.
16: آرسنال برای شانزدهمین‌بار قهرمان جام‌خیریه شد و از این حیث در رده دوم قرار گرفت. بیشترین قهرمانی در این جام در اختیار منچستریونایتد با 21 قهرمانی است.
13: از زمان آغاز فصل قبل تاکنون، بوکایو ساکا در ترکیب آرسنال 13 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده است. برای آن‌که بدانیم چه آینده درخشانی در انتظار این بازیکن 19‌ساله است، فقط باید به این نکته اشاره کرد که در این مدت کوین دی بروینه با 22 و الکساندر آرنولد با 15 پاس گل عملکرد بهتری نسبت به او داشته‌اند.
5: اوبامیانگ با گلزنی مقابل لیورپول در کنار الکسیس سانچس قرار گرفت که هر کدام‌شان در ورزشگاه ومبلی موفق به زدن 5 گل شده‌اند.
4: این چهارمین‌بار بود که آرسنال و لیورپول در فینال جام‌خیریه مقابل هم قرار می‌گرفتند. تا قبل از بازی شنبه‌شب، سهم لیورپولی‌ها دو پیروزی و سهم آرسنالی‌ها یک برد بود که حالا با هم مساوی شدند.