انهدام 7 شرکت کلاهبرداری لیزینگ خودرو

انهدام 7 شرکت کلاهبرداری لیزینگ خودرو

رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری که در نقش شرکت‌های لیزینگ از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.




 به گزارش خبرنگار جام جم، سردار علیرضا لطفی با اعلام این خبر گفت: کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در طرح مقابله با شرکت‌هایی که با عنوان لیزینگ از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند،  موفق به شناسایی تعدادی شرکت شدند که با عنوان لیزینگ خودرو از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند. کارآگاهان با توجه به فعالیت گسترده مجرمان طی هماهنگی با سرپرست دادسرای ناحیه 6 تهران برای پلمب و دستگیری مدیران این شرکت‌ها وارد عمل شدند .
وی اظهار کرد: کارآگاهان موفق به شناسایی هفت  شرکت شدند و در این خصوص عملیاتی ویژه صورت گرفته و تعداد 17 نفر از اعضای این شرکت‌ها دستگیر و 7 میلیارد ریال از این دفاتر کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی تهران در خصوص شناسایی مدیر اصلی این شرکت‌ها که برای ردگم‌کنی مدیریت اصلی را به نام یکی از همدستانش زده بود، گفت: در تحقیق از 17متهم مشخص شد فردی به نام فرامرز ۳۶ ساله، این شرکت‌ها را تأسیس کرده و یکی از همدستان خود را به‌عنوان مدیر شرکت انتخاب کرده که بر این اساس کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم موفق به دستگیری فرامرز می‌شوند . وی افزود: در تحقیقات از متهمان مشخص شد اعضای این باند با تأسیس این شرکت‌های کاغذی به بهانه فروش خودرو به‌صورت لیزینگ و شرایطی از شهروندان مبالغ زیادی را دریافت کردند که کارآگاهان اداره چهاردهم قبل از این‌که مدیر اصلی این شرکت با پول‌های به‌دست‌آمده پا به فرار بگذارد، موفق به دستگیری وی شدند.