تبیین سیاست‌های سیما برای اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر

تبیین سیاست‌های سیما برای اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر


 دکتر میرباقری، معاون سیما در نشست سیاست‌های سیما در اربعین حسینی و دهه آخر صفر با تاکید بر ظرفیت بسیار عظیم اربعین گفت: آنچه رسانه‌ملی در انعکاس و پوشش مراسم و مناسک مذهبی در ماه‌های گذشته و به‌ویژه ماه محرم در شرایط خاص کنونی به لحاظ شیوع ویروس کرونا انجام داد، بی‌شک یک اقدام انقلابی و جهادی رسانه‌ای بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، وی با تاکید بر این‌که جوهره انقلاب ما اجتماعات است، گفت: دشمن تصور می‌کرد با بروز کرونا و محدود شدن اجتماعات، ضربه مضاعفی به نظام می‌زند، اما برپایی اجتماعات مذهبی ناکامشان گذاشت.
میرباقری ادامه داد: جمهوری اسلامی با تکیه بر چنین ظرفیت‌ها و داشتن توانایی‌ها و قدرت حل مساله، می‌تواند بر مشکلات و سختی‌ها فائق آید.
معاون سیما با اشاره به وجود همه محدودیت‌ها، فشارها و شیطنت‌های دشمنان گفت: روحیه انقلابی و جهادی و ظرفیت مذهبی بی‌نظیر و همراهی مردم تاکنون توانسته است انقلاب را از گردنه‌های سخت و اقدامات کارشکنانه دشمنان به‌خوبی عبور دهد.
وی، لزوم برپایی اجتماعات مذهبی را بسان چراغ روشنی توصیف کرد و گفت: این مجالس به نیازهای معنوی و فکری مردم پاسخ می‌دهد و در این شرایط متفاوت نیز با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به‌خوبی برگزار شد و پیام مهمی برای همگان داشت.
میرباقری برگزاری مراسم عزاداری را در دهه اول محرم، یک کار انقلابی توصیف کرد که رسانه‌ملی توانست از ظرفیت‌های خود به شایستگی استفاده کند و بی‌شک چنین سرمایه‌گذاری‌های معنوی، تاثیرات مطلوب بی‌شماری در آرامش و توکل مردم خواهد داشت.
وی با تاکید بر این‌که اربعین حسینی، ظرفیت هنگفتی برای بیان اهداف قیام سالار شهیدان دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم رسانه‌ملی بتواند با انعکاس راهپیمایی باشکوه اربعین در عراق، حال و هوای زائران حسینی را به خانه‌ها بیاورد که این نمایش اجتماع باشکوه، هم در داخل کشور و هم بیرون مرزها تاثیر خود را خواهد
 گذاشت.
معاون سیما در پایان گفت: در انعکاس اجتماعات حسینی شاهد همکاری تنگاتنگ سازمان تبلیغات اسلامی، آستان قدس رضوی و دیگر دستگاه‌ها بودیم و ان‌شاءا... ماحصل این کار جمعی، تقویت روحیه جمعی و فرهنگ ایثار در هشت سال دفاع مقدس است که به برکت خدمتگزاری به اهل‌بیت(ع) روی می‌دهد.