تمرکز سران قوا بر مشکلات اقتصادی

در نشست مشترک روحانی، قالیباف و رئیسی صورت گرفت

تمرکز سران قوا بر مشکلات اقتصادی

 نخستین نشست مشترک سران سه‌قوه در سال 99، عصر دیروز به میزبانی حسن روحانی، رئیس‌جمهور برگزار شد.
به گزارش جام‌جم، روحانی در گزارش کوتاهی که پس از برگزاری این نشست ارائه کرد، با ابراز خرسندی از برگزاری اولین نشست سران قوا بعد از تشکیل مجلس یازدهم گفت: در این جلسه درباره مسائل مهم کشور که عمدتا اقتصادی بود، بحث کردیم.
وی درباره جزئیات مسائل اقتصادی مورد بررسی در جلسه دیروز گفت: یکی از مسائل، ارز و چگونگی بازگشت ارز صادرات غیرنفتی بود. همچنین درباره مسائل نقدینگی کشور و این‌که چه برنامه‌هایی باید برای هدایت نقدینگی، اجرایی و عملیاتی شوند، گفت‌وگو کردیم. سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است نیز از دیگر محورهای مورد بحث در جلسه بود و در مجموع، مباحث خوبی داشتیم و قرار شد بررسی این موضوعات ادامه یابد.
رئیس‌جمهور با بیان این‌که همواره همکاری سه‌قوه و هماهنگی آنها نقش مهمی در حل سریع‌تر مشکلات کشور داشته است، گفت: بی‌تردید مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه در کنار دولت می‌توانند در بسیاری از مسائل، رافع مشکلات مردم باشند به‌ویژه این‌که در حال حاضر با شرایط خاصی مواجه هستیم و با توجه به تحریم حداکثری و نیز شرایط کرونا باید این مسائل را با هماهنگی یکدیگر سریع‌تر حل‌وفصل کنیم.
روحانی همچنین به تحولات اخیر در منطقه اشاره کرد و گفت: بخشی از جلسه ما به مسائل و مشکلات امروز منطقه و توطئه‌هایی که آمریکا و صهیونیسم طراحی کرده‌اند، اختصاص داشت و بررسی کردیم چگونه باید مسائل منطقه را دنبال کنیم تا بتوانیم ضمن حفظ امنیت و ثبات منطقه، تعاملی را که در منطقه داریم دنبال و مشکلات را حل‌وفصل کنیم.
روحانی با اشاره به تداوم این جلسات گفت: مسائلی را که در این جلسه طرح کردیم در جلسات بعدی به ثمر می‌رسانیم و این هماهنگی‌ها و حل این مسائل، بی‌تردید در شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم تاثیرگذار خواهد بود.
قالیباف: مهم‌ترین دغدغه سران قوا حل مشکلات مردم است
رئیس‌مجلس هم در حاشیه این جلسه با ابراز امیدواری به این‌که بتوان در حوزه بازار ارز و به‌خصوص بورس و هدایت نقدینگی و سر و سامان دادن به بازار کالا حرکت‌های خوبی انجام داد، گفت: مهم‌ترین دغدغه همه ما حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف است.
محمدباقر قالیباف بیان کرد: در جلسه، هماهنگی و همدلی و همکاری خوبی در حوزه مسائل اقتصادی شکل گرفت؛ البته دولت محترم مسؤولیت اجرایی این کار را دارد و بار سنگینی به دوش دولت و ریاست محترم جمهوری است و حتماً ما هم تلاش می‌کنیم بتوانیم در این راه به دولت کمک کنیم که بتواند برای سر و سامان دادن به مسائل اقتصادی و کاهش مشکلات اقتصادی مردم گام بردارد. رئیس‌مجلس با بیان این‌که موضوع دیگری که مورد بحث قرار گرفت، موضوعات منطقه‌ای بود، تصریح کرد: واقعیت این است امروز آمریکا و رژیم‌صهیونیستی به صورت اجباری به دنبال عادی‌سازی روابط رژیم‌صهیونیستی با کشورهای منطقه هستند و اینها حتماً باعث ناامنی می‌شوند و حتماً به دنبال شیطنت خواهند بود. این مسائل هم مورد بحث قرار گرفت.
رئیسی: دشمن با جنگ اقتصادی به دنبال اخلال در جامعه است
رئیس قوه قضاییه هم در حاشیه نشست سران قوا گفت: دشمن با ایجاد جنگ اقتصادی به دنبال اخلال در جامعه است و همکاری همه قوا و به خط شدن تمامی ظرفیت کشور یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی بیان کرد: اگر ما موفقیتی در خصوص مقابله با ویروس کرونا داشتیم به این خاطر بود که همه ظرفیت کشور به خط شد و حضور و مشارکت مردم بسیار نقش‌آفرین بود. دشمن یاس را میان مردم دنبال می‌کند و ما باید با اقدامات‌مان در هر سه حوزه اجرایی، تقنینی، قضایی و نظارتی ایجاد امید را در مردم دنبال کنیم.
رئیس دستگاه قضا گفت: در این جلسه دغدغه مردم پیگیری شد که باید دغدغه همه ما باشد و این جلسات در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم ایران است.