جشنواره سردار سلیمانی و مقاومت در خوزستان برگزار می‌شود

جشنواره سردار سلیمانی و مقاومت در خوزستان برگزار می‌شود

معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: 66 درصد برنامه‌های درنظرگرفته‌شده برای هفته دفاع‌مقدس مربوط به مراکز استانی صداوسیما است.



به گزارش جام‌جم، علی دارابی در نشست مشترک با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و روسای دفاتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سراسر کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در 40سالگی دفاع‌مقدس باید به سه نکته اساسی توجه داشت؛ نخست منظومه فکری و گفتمان دفاع مقدس و ماهیت و چرایی و چیستی آن که دراین‌خصوص باید به بازخوانی تاریخ جنگ به ویژه برای نسل جوان اهتمام ویژه داشت و دوم، ضرورت آسیب‌شناسی شیوه‌های غیرجذاب و غیرموثر در بیان ویژگی‌های دوران دفاع مقدس که در این برهه از زمان دارای اهمیت فراوانی است.
وی افزود: سومین اصل، بررسی نقش صداوسیمای مراکز استانی برای تحقق اهداف دفاع‌مقدس و برنامه‌های گرامیداشت آن است.
معاون امور استان‌های رسانه ملی با بیان این‌که گفتمان دفاع‌مقدس مبتنی بر خداباوری، شهادت‌طلبی، تقدم منافع جمعی بر منافع فردی و ولایت‌مداری و... است، گفت: دفاع از استقلال و مرزهای عقیدتی کشور و نظام اسلامی از دیگر اصول بنیادین دفاع مقدس به شمار می‌رود که لازم است در تبیین این گفتمان مورد تاکید قرار بگیرد البته توجه به این نکته هم ضروری است که این مولفه‌ها برای همه نسل‌ها به ویژه جوانان غرورآفرین و مایه سربلندی است. دارابی با اشاره به توافق صورت‌گرفته میان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس با صداوسیمای استان‌ها عنوان کرد: قرارگاه مشترکی بر همین مبنا در مراکز استانی صداوسیما تشکیل می‌شود که مأموریت اصلی آن سامان‌دادن به امور و تولیدات مشترک است. رئیس ستاد 40سالگی دفاع‌مقدس سازمان صداوسیما افزود: معرفی الگوهای درست و جامع به نسل امروز امری حیاتی است البته در معرفی شهدا و الگوپردازی از شخصیت آنها نباید غلو کرد یا چهره‌ای قدسی و دست‌نیافتنی را به نمایش گذاشت زیرا شهدا هم آدم‌هایی عادی بودند که در کنار ما زندگی می‌کردند اما به تعبیر امام راحل، ره صدساله را یک‌شبه پیمودند.
وی با بیان این‌که 229 هزار و 149دقیقه محتوای ویژه هفته دفاع مقدس در قالب 21هزار و 813 عنوان برنامه پیش‌بینی شده است، گفت: در این بین سهم مراکز استانی بیش از 12 هزار و 513عنوان برنامه و حدود 142هزار دقیقه است؛ از این تعداد 9912عنوان برنامه در صدای استان‌ها، 12هزار و 83برنامه در سیمای استان‌ها و 800عنوان به همت فضای مجازی مراکز تولید شده است. دارابی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است هر مرکز هر شب جنگ شبانه‌ای را با محوریت دفاع مقدس روانه آنتن کند همچنین بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری و صداوسیمای مرکز خوزستان، جشنواره تولیدات رسانه‌ای سردار صلح و امنیت، شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و مقاومت، از این پس هر سال در این استان برگزار خواهد شد.