پایان سرقت‌های سریالی زورگیران خشن

پایان سرقت‌های سریالی زورگیران خشن

سه سارق زورگیر كه به شیوه‌ای خشن گوشی تلفن‌همراه عابران را سرقت می‌كردند، در دو عملیات ضربتی پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شدند.


به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات برای دستگیری این سارقان با انتشار فیلمی در شبكه‌های اجتماعی آغاز شد. در این فیلم دزدی قد بلند در حالی كه قمه در دست دارد به سمت دو پسر جوان می‌رود و با تهدید از آنها زورگیری می‌كند. او بعد از سرقت و زخمی كردن طعمه‌هایش گریخت. ماموران تحقیقات برای دستگیری زورگیران را آغاز كرده تا این‌كه با شكایت‌های مشابه رو‌به‌رو شدند. دزدان خشن با قمه به طعمه‌ها حمله كرده و اگر با مقاومت‌شان رو‌به‌رو می‌شدند، آنها را زخمی می‌كردند.
یكی از شاكیان به ماموران گفت: دزدان سراغ من آمده و مدعی شدند مزاحم خواهرشان شده‌ام. هرچه گفتم اشتباه می‌كنید، قبول نكردند و از من خواستند برای رو‌به‌رو شدن با خواهرشان به كوچه‌ای كه آنجا بود برویم. وقتی وارد كوچه شدیم با تهدید چاقو، گوشی‌ام را سرقت كردند.
در ادامه سه سارق زورگیر دستگیر شده و به سرقت تلفن‌همراه عابران اعتراف كردند.
سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز در این باره گفت: این سه متهم به وسیله یك دستگاه موتور‌سیكلت كه پلاك آن مخدوش شده بود و در دست داشتن قمه اقدام به سرقت گوشی و اموال همراه شهروندان در سطح معابر استان البرز می‌كردند. متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان به جرم خود مبنی بر ۵۰فقره سرقت به شیوه زورگیری در نقاط مختلف استان اعتراف كردند.
وی افزود: با توجه به احتمال سرقت اعضای این باند از افراد متعدد، بازپرس شعبه ۱۸ دادسرای عمومی و انقلاب كرج، دستور چاپ تصاویر بدون پوشش این سه متهم را در رسانه‌های جمعی صادر كرده‌است، بنابراین از شهروندانی كه به این شیوه یا توسط این افراد مورد سرقت قرار گرفته‌اند درخواست می‌شود تا جهت پیگیری شكایت خود به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی كرج، بلوار تعاون مراجعه كنند.