رفیق‌كشی با شمشیر سامورایی

رفیق‌كشی با شمشیر سامورایی

پسر جوان كه متهم است دوستش را با شمشیر سامورایی به قتل رسانده، با رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، متهم سال 94 پس از درگیری با تازه‌دامادی در روستای پلایین، او را به قتل رساند. حامد بعد از قتل، متواری شد كه بعد از چند روز ماموران او را شناسایی و دستگیر كردند. متهم در جریان تحقیقات مدعی شد، ناخواسته مرتكب این قتل شده و قصد كشتن دوستش را نداشته است.
متهم درباره انگیزه سرقت گفت: من و میثم با هم اختلاف داشتیم. شب حادثه مست بودم و تصمیم گرفتم سراغ میثم بروم. شمشیری برداشته و همراه چند نفر از دوستان به مقابل خانه او رفتیم. او بیرون آمد و درگیر شدیم كه با پخی شمشیر ضربه‌ای به كتفش زدم. ضربه برندگی نداشت و كشنده نبود.
در ادامه متهم با قرار وثیقه سنگین آزاد شد و در جلسه دادگاه حاضر نشد. در این جلسه مادر مقتول درخواست قصاص كرد و وكیل متهم هم در دفاع از او گفت: موكلم برای درگیری و قصد کشتن وارد این دعوا نشده بود، ضربه‌ای هم كه وارد كرده، كشنده نبوده و به همین خاطر درخواست برائت او را دارم.
در ادامه قضات وارد شور شده و متهم را به قصاص محكوم كردند. حكم بازداشت او هم صادر شد. بعد از اعتراض وكیل متهم به رای، پرونده به دیوان عالی كشور ارسال شد. قضات دیوان عالی كشور به حكم نقص گرفته و آن را برای رفع ایرادات به دادگاه بازگرداندند. پرونده در دادگاه در حال رسیدگی بود كه خانواده حامد موفق به جلب رضایت اولیای دم شدند.
حامد دیروز از جنبه عمومی جرم پای میز محاكمه قرار گرفت و گفت: از كار خود پشیمانم. شمشیرم سامورایی تزئینی بود. فكر می‌كردم مقتول با دیدن شمشیر بترسد اما به سمت من حمله‌ور شد. باور كنید ضربه من كشنده نبود. اما به خاطر این‌كه علیه من اعتراف كرده بودند و حكم قصاص گرفته بودم، رضایت اولیای دم را كسب كردم.
پس از دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.