فرشته نجات بیماران

فرشته نجات بیماران


زن جوانی، 19 شهریور امسال در یک خودروی سواری ناگهان با یک نیسان آبی شاخ‌به‌شاخ شد و شدت تصادف به‌حدی بود که فرصت زندگی دوباره را از آمنه گرفت تا جایی که پزشکان، مرگ مغزی او را اعلام کردند و با تصمیم خانواده‌اش، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، روز حادثه، آمنه نظری، یکی از مسافران خودروی سواری بود و داشت همراه یکی از دوستانش از خانه پدری به خانه خودش برمی‌گشت. مشغول گپ‌وگفت بودند، بی‌خبر از این‌که حادثه دردناکی در انتظار اوست و آخرین باری است که چشمانش دنیا را می‌بیند. در حال صحبت بودند که ناگهان خودروی سواری با یک نیسان آبی به‌شدت برخورد کرد.
حسین جان‌محمدی یکی از اقوام نزدیک او می‌گوید: «پس از وقوع حادثه، آمبولانس او را به بیمارستان امام حسین(ع) ملایر منتقل کرد و درمان آغاز شد. معاینات پزشکی نشان می‌داد آمنه به‌شدت از ناحیه سر آسیب دیده و به کما رفته است. این اتفاق در شرایطی افتاد که خانواده‌اش امیدوار بودند او دوباره چشمانش را باز کند.»
آمنه چند روز در کما بود و خانواده‌اش دعا می‌کردند او به هوش آید، اما سرنوشت طور دیگری رقم خورده بود و بعد از چند روز پزشکان اعلام کردند وضعیت هوشیاری آمنه کاهش پیدا کرده و دچارمرگ مغزی شده و بهتر است تا دیر نشده، رضایت دهند تا اعضای بدن آمنه اهدا شود. با این که تصمیم سختی برای خانواده آمنه بود، اما چون خود آمنه سال‌ها پیش فرم‌ ثبت‌نام اهدای عضو را پر کرده بود، خانواده‌اش هم رضایت خود را اعلام کردند و زن جوان به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.
دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا دراین‌باره می‌گوید:«با تلاش پزشکان متخصص قلب،کبد و کلیه‌های بیمار مرگ مغزی به چهار بیمار نیازمند که با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کردند اهدا شد و این بیماران فرصت تازه‌ای برای ادامه زندگی پیدا کردند.»