مرور و عبور

مرور و عبور

«کی می‌خواد پولدار بشه» با اجرای آمیتا باچان
آمیتا باچان همچنان مجری برنامه «کی می‌خواد پولدار بشه» باقی خواهد ماند. او با اعلام این موضوع به شایعات مربوط به کناره‌گیری از این مسابقه پربیننده پایان داد و تماشاگران این برنامه این هفته با نخستین برنده مسابقه دیدار می‌کنند. این برنده خوشبخت توانسته به پانزده سوال مختلف باچان پاسخ درست بدهد. جایزه او یک کرور (یک میلیون روپیه) است. با گذشت سه ماه از شروع پخش مسابقه کی می‌خواد پولدار بشه هنوز پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون هند است. این مسابقه با نگاهی به مسابقه معروف انگلیسی چه کسی می‌خواهد میلیونر شود، تهیه شده است. (صفحه3)‌



گوشت قرمز گران شد
متوسط قیمت انواع گوشت قرمز در تهران افزایش یافت.
به گزارش جام‌جم اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی با اعلام این خبر گفت: در ماه‌های اخیر گوشت قرمز گران شده اما گوشت مرغ ارزان شده است. انواع ماست و پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل افزایش داشته ولی قیمت سایر اقلام گروه لبنیات همراه با نوسانات جزئی بوده است. بهای تخم‌مرغ هم پایین آمد و شانه‌ای 7900 تا 8700 ریال به فروش رسید. قیمت انواع برنج داخلی کاهش یافت اما بهای برنج وارداتی ثابت بود. در گروه حبوبات بهای نخود و عدس بالا رفت ولی قیمت سایر اقلام تغییر مهمی نداشت. قیمت چای‌بهاره مخلوط و روغن نباتی مایع افزایش و بهای چای خارجی کاهش داشت. قند و شکر و روغن‌نباتی جامد نوسان مهمی نداشت. (صفحه‌یک)



پیام رهبر انقلاب درباره جنایت تازه اسرائیل در فلسطین
به دنبال جنایات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی، آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب پیامی را صادر فرمودند که در بخشی از این پیام آمده است: رژیم جنایتکار و اشغالگر فلسطین بار دیگر قساوت و ددمنشی خود را با تجاوز به حریم مقدسات و آلوده‌ساختن محیط پاک و مطهر مسجدالاقصی و کشتار مسلمانان آغاز کرد و نمازگزاران را به خاک و خون کشید. امروز صدای مدعیان دروغین حقوق بشر بی‌اثر گردیده و طبل رسوایی حامیان اسرائیل به صدا درآمده و ماهیت مزدورانه آنان برملا شده تا جایی‌که بسیاری از آنان نمی‌توانند از محکوم‌کردن این جنایات خودداری کنند....من به همه ملت مظلوم به‌ویژه جهادگران و پیروان راه انتفاضه درود می‌فرستم و بشارت می‌دهم که نهضت شما هر روز با استقبال بیشتر مسلمانان و انقلابیون روبه‌رو خواهد شد... . (صفحه‌یک‌ودو)‌



حضور پررنگ ورزشکاران جانباز در پارالمپیک سیدنی
ایران با 42 ورزشکار جانباز و معلول و 38 نفر همراه در قالب کاروان ذوالفقار در یازدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک در سیدنی استرالیا شرکت می‌کند. محمود خسروی‌وفا، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور با اعلام این خبر گفت: این چهارمین دوره‌ای است که ورزشکاران ایرانی در بازی‌های پارالمپیک بعد از پیروزی انقلاب حضور می‌یابند و ایران در این دوره با بیشترین ورزشکار در بیشترین رشته‌ها حضور خواهد داشت. ورزشکاران ایرانی در رشته‌های دوومیدانی، والیبال نشسته، تیراندازی، تیروکمان، پینگ‌پنگ و ورزنه‌برداری شرکت خواهند داشت و بیشترین امیدمان به ورزشکاران دوومیدانی است. بازی‌های پارالمپیک سیدنی با حضور چهار ورزشکار زن و مرد از 130 کشور دنیا 27 مهر گشایش می‌یابد.(صفحه15)



آمریکا، اسرائیل را محکوم نکرد
در حالی‌که درگیری‌های خونین در سرزمین‌ها اشغالی 63 کشته و هزار زخمی به جا گذاشت اکثر اعضای شورای امنیت سازمان ملل مسوولیت خشونت‌ها در سرزمین‌های اشغالی را متوجه اسرائیل کردند. در این میان اما نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که اکنون زمان محکوم کردن نیست. ریچارد هولبروک، نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت گفت: موقعیت فعلی نباید هیچ طرفی را متهم کنیم. وی که از محکوم‌کردن اسرائیل طفره رفت، گفت: در موقعیت فعلی اولویت با پایان‌دادن به خشونت‌هاست. کشورهای کوبا، انگلیس، امارات،کانادا و بنگلادش ضمن محکوم‌کردن رژیم صهیونیستی خواستار متوقف‌کردن این خشونت‌ها و تحت‌فشار قراردادن این رژیم از سوی سازمان ملل شدند.(صفحه13)