توقف فروش 6000 میلیارد تومان اموال دولت

توقف فروش 6000 میلیارد تومان اموال دولت


فاطمه وظیفه دادگر با اشاره به وضعیت فروش اموال دولت طبق قانون بودجه، گفت: مجلس آیین‌نامه‌ای دارد که در ماده ۸ آن می‌گوید منابع به دستگاه‌ها برگردد. با محدودیت شدید منابع ازنظر پرداخت‌ها مواجه هستیم و دستگاه‌ها به‌غیراز حقوق چیز دیگری نمی‌توانند پرداخت کنند،حتی اضافه‌کار و پاداش بازنشستگان نیز عقب‌افتاده است.
مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصاد بابیان این‌که مجلس ایرادی به ماده ۸ آیین‌نامه مربوط به فروش اموال گرفته است، گفت: به‌تازگی برای رفع مشکلات اصلاحیه به دولت فرستادیم.وی با اشاره به این‌که هزار مجوز فروش اموال دولت در وزارت اقتصاد صادرشده است، بیان کرد: هیچ دستگاهی این املاک را نمی‌فروشد و منتظر اصلاح ماده ۸ آیین‌نامه فروش اموال هستند. 6000 میلیارد تومان از محل این هزار ملک درآمد برای دولت پیش‌بینی می‌شد که فروش آن توسط دستگاه‌ها متوقف‌شده است.
دادگر تأکید کرد: بااین‌حال وزارت اقتصاد مجوز فروش‌های خود را صادر کرده، اما دستگاه‌ها املاک را برای مزایده نمی‌گذارند. ملک در اختیار دستگاه است و وزارت اقتصاد نمی‌تواند وارد حریم دستگاه شود. این مقام مسؤول یکی از مشکلات را متوجه سندهای مالکیت دانست و تأکید کرد: چرا باید سند مالکیت به اسم دستگاه باشد و بعد دولت دنبالش بیفتد. باید به اسم دولت باشد و دستگاه‌ها استفاده‌کننده باشند، هر موقع لازم ندارند پس بگیرد. در قانون دستگاه همه‌کاره است و نمی‌توان به آنها گفت بالای چشمتان ابروست./ فارس