صعود 55 هزار واحدی شاخص بورس

صعود 55 هزار واحدی شاخص بورس


روند صعودی شاخص کل بورس روز گذشته نیز ادامه داشت و بیش از ۵۵هزار واحد صعود کرد. شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه با ۵۵هزار و ۲۶۵واحد افزایش رقم یک‌میلیون و ۵۹۷هزار واحد را ثبت کرد.
شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۸۵۱۱واحد افزایش در رقم ۴۱۹هزار و ۲۴واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۳۷هزار و ۴۵۹میلیارد ریال انجام دادند. پالایش نفت تهران، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و بانک ملت، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پالایش نفت بندرعباس و بانک صادرات نیز نمادهای پر بیننده این بازار بودند. شاخص کل فرابورس نیز با ۳۵۹واحد افزایش در رقم ۱۸هزار و ۴۷۵ واحد ایستاد. در این بازار یک‌میلیون معامله به ارزش ۵۶هزار و ۹۰میلیارد ریال انجام شد.
هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پلیمر آریا سوسول، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب‌آهن اصفهان و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند و نمادهای پر بیننده این بازار نیز شامل بانک دی، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، سرمایه‌گذاری سبا تامین، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، پلمیر آریا سوسول و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بودند./ ایسنا