گنج پنهانی د رجنوب سیستان و بلوچستان نهفته است

قالیباف در دومین سفر نظارت میدانی خطاب به مردم گفت:

گنج پنهانی د رجنوب سیستان و بلوچستان نهفته است

در دومین مرحله از سفرهای دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با هدف نظارت میدانی، وی عصر دیروز عازم بندر چابهار شد تا از نزدیک در جریان مشکلات منطقه قرار گیرد.
به گزارش جام‌جم، همدلی مجلس و مردم از ابتدای شروع به کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستور کار نمایندگان قرار گرفته و اهتمام ویژه رئیس مجلس برای آشنایی با ریز مشکلات مردم از اولویت ویژه‌ای برخوردار است. در این خصوص، رئیس مجلس شورای اسلامی به‌رغم شیوع کرونا، توجه به مردم محروم در شهرستان و استان‌های کشور را به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در دستور کار قرار داده است تا پس از بررسی در دستورکار و صحن مجلس برای تصویب قوانین محرومیت‌زدایی از مردم نیازمند مورد توجه قرار گیرد.
بنا بر این گزارش، عصر دیروز دکتر محمدباقر قالیباف همراه نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال موهبتی استاندار جمعی از نمایندگان مستقر مردم در فرودگاه، فرمانداران کنارک و چابهار و جمعی از مسؤولان استانی قرار گرفت.  قالیباف پس از ورود، بلافاصله عازم منطقه چابهار به عنوان یک بندر استراتژیک-که نقش بی‌بدیلی در اقتصاد کشور و منطقه دارد و بخشی از طرح بزرگ مکران است- شد.
معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: محمدباقر قالیباف و هیات همراه در راستای بازدید از زیرساخت‌ها، بررسی نیازها، رفع مشکلات، بررسی طرح‌ها و روند اجرایی پروژه‌ها به دعوت مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده‌اند.
نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری بازدید از روند ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار، بازدید از مناطق حاشیه شهر و دیدار با مردم و مسؤولان را از مهم‌ترین برنامه‌های سفر قالیباف به چابهار عنوان کرد. سعیدی افزود: بازدید از مناطق ساحلی و آشنایی با ظرفیت‌های شیلاتی، گردشگری و تجاری شهرستان‌های دشتیاری و چابهار از دیگر برنامه‌های این سفر است.
وی گفت: با توجه به اهمیت سواحل مکران، دومین سفر استانی محمدباقر قالیباف از چابهار، کنارک و دشتیاری آغاز و در شهرستان زابل خاتمه می‌یابد.سعیدی ادامه داد: قالیباف و جمعی از روسای کمیسیون‌های مجلس در این سفر سه روزه به سیستان و بلوچستان، مسائل و مشکلات این استان را مورد بررسی قرار می‌دهند.
 بدی هوا، قالیباف را راهی سراوان کرد
بعد از بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از منطقه میرآباد  در حاشیه شهر چابهار که در نوع خود بی‌سابقه بود، رئیس مجلس با معین‌الدین سعیدی با بالگرد راهی بریس شدند تا دکتر قالیباف مشکلات جامعه صیادی را بی‌واسطه از زبان صیادان بشنوند. متاسفانه به‌دلیل بدی آب و هوا، امکان فرود مهیا نشد و لاجرم با همان بالگرد قالیباف و استاندار  و نماینده مردم چابهار راهی سراوان شدند. این توفیق اجباری فرصت 140دقیقه‌ای را فراهم آورد تا نماینده چابهارمعضلات عدیده حوزه انتخابیه را با رئیس مجلس در میان بگذارد. مشکلاتی چون پایین‌ترین شاخص‌های توسعه انسانی در جنوب استان همراه مشکلات آموزشی، بهداشتی، راه‌ها و آب، اراضی ملی جنوب استان، طرح رزاق برای ساماندهی سوخت، سهمیه بومی برای دانشگاه‌ها، مرز ریمدان، مشکلات جامعه صیادی، کشاورزی و... موردبحث قرار گرفت.
 آغاز نظارت دوم از سیستان و بلوچستان
قالیباف با اشاره به مشکلات و موانع موجود به خبرنگاران حاضر گفت: پیرو نظارت میدانی سفر دوم‌مان را به استان سیستان و بلوچستان آمده‌ایم
وی افزود: امیدوارم در این سفر همان‌طور که در بررسی‌های قبل از سفر که انجام می‌دهیم چه سفری که به خوزستان رفتیم چه این سفر حداقل یک‌ماه موضوعات کامل بررسی می‌شود کمیسیون‌های مربوط در مجلس با استاندار محترم استان، مجمع نمایندگان استان و نیروهای مردمی در سیستان و بلوچستان مشغول به کار هستند. امیدوارم این سفر در حقیقت بتواند تحرک بیشتری را به پروژه‌های در دست اقدام و نیمه تمام داشته باشد.
قالیباف گفت: سیستان و بلوچستان گر چه به ظاهر محرومیت دارد، اما در واقع یک گنج پنهان و دارای ظرفیت‌های مهم و نیروهای با استعداد است.