چهره ایزاک در خدمت کاپولا

چهره ایزاک در خدمت کاپولا

به احتمال بسیار زیاد برای تماشاگران سینما جالب خواهد بود که اسکار ایزاک را روی پرده سینما در نقش فرانسیس فورد کاپولا ببینند. در فیلم تازه‌ای که قرار است نحوه تولید و ساخته شدن «پدرخوانده» را به تصویر بکشد، این بازیگر در قالب شخصیت افسانه‌ای‌هالیوود ظاهر می‌شود. درام تازه سینما که بخشی مهم از تاریخ‌هالیوود را در دهه 70 میلادی به نمایش می‌گذارد، با نام «فرانسیس و پدرخوانده» جلوی دوربین می‌رود. کاپولا این اثر جنجالی و اسکاری خود را در سال 1972 کارگردانی کرد.
بری لوینسن که خودش از کهنه‌کاران‌هالیوود است، پشت دوربین فرانسیس و پدرخوانده قرار می‌گیرد. تماشاگران سینما او را برای کارگردانی کلاسیک‌هایی چون «مرد بارانی/ رین من» و «صبح بخیر ویتنام» می‌شناسند. لوینسن تلاش دارد تلاش‌های سخت کاپولا در سن 31 سالگی برای ساخت یکی از کلاسیک‌های تاریخ سینما را در فیلمش به نمایش بگذارد. برای همین، بخش مهمی از داستان فیلم اختصاص به تلاش او برای متقاعد کردن استودیوهای فیلمسازی به تولید پدرخوانده دارد.
جیک جیلنهال در نقش رابرت ایوانز تهیه‌کننده، نقش مقابل ایزاک را به‌عهده دارد. ایوانز می‌خواست داستان پدرخوانده در نیویورک اتفاق بیفتد و این در حالی بود که در فیلمنامه ماریو پوزو این داستان در کانزاس‌سیتی رخ می‌داد. بخش مهم دیگری از داستان فیلم، مربوط به نحوه انتخاب مارلون براندو برای ایفای نقش دون کورلئونه است. در آن زمان، چنین انتخابی یک ریسک برای فیلمی سینمایی در حد و اندازه پدرخوانده بود. اسکار ایزاک که تا به امروز قسمت جدید مجموعه علمی ـ تخیلی «جنگ ستارگان» مهم‌ترین فیلمش بوده، در ارتباط با ایفای نقش کاپولا می‌گوید: «می‌دانم که کار بسیار سختی است و باید زمان حضور جلوی دوربین، کاملا آماده باشم. تمام امیدم به بری (لوینسن) کارگردان فیلم است که مرا مناسب نقش دانست.البته خودم هم یک دوره کامل، فیلم‌های خبری مربوط به کاپولا را مرور کرده‌ام.»/ ورایتی