موفقیت «پدربزرگ»؟

موفقیت «پدربزرگ»؟


در شرایطی که بحث و جنجال بابت بسته شدن دوباره سالن‌های نمایش در آمریکای شمالی ادامه دارد، «جنگ با پدربزرگ» روانه پرده سینماهای این منطقه شد. کمدی درام خانوادگی جدید رابرت دنیرو توانست با افتتاحیه‌ای بالای 5/3 میلیون دلار، صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش آمریکای شمالی شود. با این رقم فروش، فیلم توانست به چهار هفته صدرنشینی «انگاره» کریستوفر نولان خاتمه دهد. اکشن آینده‌نگرانه نولان با فروشی یک میلیون دلاری، ردیف دوم جدول را از آن خود کرد.
هفته قبل زنجیره سینمایی ریکال سینماز اقدام به بستن تعداد زیادی از سالن‌های نمایش خود در آمریکا کرد.
این اقدام دومین زنجیره بزرگ سینمایی آمریکا، با اعتراض کارکنان و کارگران سالن‌های سینما روبه‌رو شد. تاثیر منفی بیماری کرونا بر وضعیت اقتصادی فعالان سینما، زندگی روزمره تمام آنها را به خطر انداخته است. اما مدیران ریکال سینماز اعلام کردند در نبود بلاک باسترهای پرسروصدا، باز ماندن سالن‌های نمایش سود اقتصادی ندارد.
در جنگ با پدربزرگ، دنیرو نقش پدربزرگ بداخلاقی را بازی می‌کند که جنگ سختی را با نوه شیطان و مهارنشدنی‌اش آغاز می‌کند. این کمدی اکشن جمع خانواده را هدف خود قرار داده بود و تا حدودی توانست در این میان موفق عمل کند. 42درصد تماشاگران فیلم در یک نظرخواهی گفتند بعد از شیوع کرونا، این اولین بار بود که دوباره راهی سالن تاریک سینما می‌شدند. تحلیلگران اقتصادی سینما از این که فیلم توانسته گروه جدیدی از تماشاگران را روانه سینماها کند، ابراز خوشحالی و رضایت کرده‌اند.
در عین حال، فروش کلی انگاره در آمریکا به رقم 48 میلیون دلار رسیده است. با احتساب رقم فروش بین‌المللی 275 میلیون دلاری فیلم در بقیه کشورهای دنیا، شرکت برادران وارنر اعلام کرد فروش جهانی این اکشن علمی ـ تخیلی به رقم 323 میلیون دلار
رسیده است./ باکس آفیس