مرور و عبور

مرور و عبور

منشی شرکت ارج چقدر پول‌لازم بود؟
دومین جلسه محاکمه علنی متهمان پرونده شرکت سهامی ارج دیروز در شعبه 1410 دادگاه عمومی تهران به ریاست قاضی مرتضوی پی‌گرفته شد.
در این جلسه عباس دادگر، مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره سابق شرکت ارج که متهم ردیف اول است به اتهاماتش پاسخ داد.او گفت: اتهام اختلاس را قبول ندارم ولی مبلغ 48 میلیون تومان از آقای الف گرفتم و اعضای هیات‌مدیره نیز در جریان بودند.به خانم ج ( منشی) نیز دو میلیارد ریال پرداخت نشده بلکه 145 میلیون تومان داده شده تا وی از تنگناهای مالی برای خرید(خانه، ویلا و اتومبیل) خارج شود که تاکنون 10 میلیون تومان آن را برگردانده است. وی درباره اتهام دریافت رشوه از
امیرناصر (ق) گفت: جمعا وی 23 میلیون تومان طی دفعات بابت تفاوت قیمت موتور یخچال به من پرداخت کرده است.(صفحه14)




اعلام کوپن قند و شکر
کالابرگ شماره 285 شهری از سری کالابرگ‌های مرحله یازدهم برای دریافت سهمیه قند و شکر یارانه‌ای تعادلی شهری اختصاص یافت.
این سهمیه به ازای هر نفر 1200 گرم به قیمت 1080 ریال تعیین شده است. کالابرگ یادشده تا ساعت 12 چهارشنبه 28 دی‌ 79 دارای اعتبار است و عاملان فروش نیز برای تحویل کالابرگ‌های دریافتی خود به شعب بانک صادرات تا پایان وقت اداری همان روز باید مراجعه کنند.(صفحه‌یک)




رهبر انقلاب: فهم سیاسی با سیاست‌بازی فرق دارد
آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس، مسوولان و جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف، مهم‌ترین وظیفه دانشگاه‌ها را اهتمام به علم و تحقیق دانسته و تاکید کردند باید در دانشگاه‌ها توجه به علم و تحقیق به‌عنوان اصلی‌ترین و اساسی‌ترین ارزش مطرح باشد.
ایشان با تاکید بر لزوم فراهم‌کردن محیط دانشگاه‌ها افزودند: باید در دانشگاه‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و طراحی شود که زمینه استفاده از استعدادهای داخل و استعدادهایی که با انگیزه علمی به خارج رفته‌اند، فراهم شود.
آیت‌ا... خامنه‌ای افزودند: یکی از مسائلی که نسبت به آن احساس خطر می‌شود، برخی دست‌هایی است که از درون و بیرون دانشگاه‌ها و در ورای انگیزه‌های سیاسی و با عناوین مختلف تلاش دارند اساس علم را مخدوش کنند. فهم سیاسی با سیاست‌بازی متفاوت است و در دانشگاه‌ها باید ضمن فرهنگ‌سازی برای تعمق بینش سیاسی دانشجویان برنامه‌ریزی و اقدام شود.(صفحه2)




کشف علت مرگ بتهوون
گروهی از دانشمندان آمریکایی با انجام یک رشته آزمایش‌های پیچیده شیمی بر روی چند تار موی به جا مانده از بتهوون موفق شدند آثار مسمومیت ناشی از سرب را ردیابی کنند.
بتهوون طی دوران بیماری پردرد و رنج‌آور خود که به مرگ وی انجامید از خوردن داروهای مسکن خودداری می‌کرد تا بتواند با ذهنی بازتر به موسیقی بپردازد.یک روز پس از مرگ بتهوون یک موسیقیدان جوان طره‌ای از موی وی را جدا کرد و آن تار مو پس از چندبار دست‌به‌دست شدن در لندن به حراج گذاشته شد تا این‌که سال 1994 توسط یکی از دوستداران او در حراجی لندن خریداری و برای انجام تحقیقات به موسسه تحقیقات بهداشتی در تاپرویل هدیه داده شد. بتهوون درنامه‌ای به برادرانش از آنها تقاضا کرده بود از پزشکان بخواهند بعد از مرگش علت درد و رنج زیاد او را پیدا کنند. بتهوون که در سال‌های آخر عمر شنوایی هر دو گوشش را از دست داده بود سال 1827 در 57 سالگی درگذشت.(صفحه16)



فرار شرکت‌های ایرانی به دبی
امسال 30درصد بر تعداد شرکت‌های ایرانی که سرمایه خود را از ایران به دبی انتقال داده‌اند، افزوده شده است.
به گزارش جام‌جم، انتقال و افزایش شرکت‌های یادشده زنگ خطری برای مدیران اقتصادی است و مدیران اقتصادی می‌توانند با کاهش تشریفات زاید اداری در نظام بانکی مانع این کار شوند.(صفحه4)