قتل دوست برای ازدواج با همسرش

قتل دوست برای ازدواج با همسرش

مرد جوان كه متهم است برای ازدواج با زن جوان، شوهر او را به قتل رسانده، با تایید حكم قصاصش در یك قدمی چوبه دار قرار گرفت.



به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از شامگاه بیست و دوم آذر سال 95 و به دنبال قتل مردی با اسلحه مقابل بیمارستان عرفان در محله سعادت‌آباد آغاز شد. با بررسی دوربین‌های مداربسته مشخص شد مقتول به نام محمدرضا 34 ساله در حال پنچرگیری خودرو بوده كه مردی به او شلیك و از محل فرار كرده است.
ماموران در ادامه به یكی از دوستان مقتول به نام پیمان مشكوك شده و با ردیابی‌های پلیسی دریافتند گوشی تلفن زمان قتل در محل جنایت آنتن داشته است. همچنین كارآگاهان متوجه رابطه همسر مقتول، قبل از ازدواج با پیمان شدند. مرد جوان دستگیر شد و در تحقیقات به قتل اعتراف كرد و گفت: من و مقتول هشت سال قبل در یك گروه اینترنتی آشنا شدیم. به خانه‌شان رفت و آمد داشتم تا این‌كه متوجه شدم او از همسرش الهه جدا شده است. به الهه علاقه داشتم و چند بار به دیدنش رفتم، اما بعد متوجه شدم او دوباره با محمدرضا عقد كرده است. تصمیم گرفتم محمدرضا را بكشم تا با الهه ازدواج كنم. به همین خاطر روز حادثه تعقیبش كرده و در مقابل بیمارستان عرفان به سرش شلیك كردم. متهم در ادامه اعترافاتش را پس گرفت و مدعی شد تحت فشار بازجویی، به قتل اعتراف كرده و در كشتن محمدرضا نقشی نداشته است.
متهم پس از محاكمه در شعبه پنجم دادگاه كیفری یك استان تهران به قصاص محكوم شد، این حكم در دیوان‌عالی كشور نقض شد و او دوباره پای میز محاكمه قرار گرفت. در این جلسه پدر و مادر مقتول درخواست قصاص كردند، اما دختر مقتول متهم را بخشید.  پیمان در ادامه دفاع از خود، منكر قتل شد و گفت: من تحت فشار بازجویی به قتل اعتراف كردم و در كشتن دوستم نقشی نداشتم.
متهم دوباره به قصاص محكوم شد و پدر و مادر مقتول اعلام كردند حاضرند سهم نوه‌‌‌شان را برای اجرای حكم بپردازند. با اعتراض پیمان دوباره پرونده به دیوان‌عالی كشور ارسال و این بار حكم قصاص تایید شد.