نقش كمدی برای بازیگر اكشن و ماجراجویانه

«ماجراجویی‌های مصیبت‌بار» فورد شروع می‌شود

نقش كمدی برای بازیگر اكشن و ماجراجویانه

 بازیگر موفق نقش‌های اكشن و ماجراجویانه، در دوران كهنسالی در یك فیلم كمدی ظاهر می‌شود. هریسون فورد كه تماشاگران سینما او را برای بازی در مجموعه اكشن و ماجراجویانه «ایندیانا جونز» می‌شناسند، با بازی در «ماجراجویی‌های مصیبت‌بار برت اسكوائر» گونه كمدی را هم تجربه می‌كند. او در این فیلم با
اد هریس همبازی می‌شود. خود فورد می‌گوید با حضور در این كمدی، از نقش‌های ماجراجویانه و اكشن دور شده و به آدم‌ها و شخصیت‌های معمولی و عادی نزدیك‌تر می‌شود.
فیلمنامه كمدی جدید فورد براساس یك ماجرای واقعی نوشته شده‌است. این داستان بازگوكننده زندگی مردی معمولی و اهل خانواده است كه ناگهان خودش را در میانه یك بحران عمیق می‌بیند. او كه رویای یك سفر تفریحی ماهیگیری را داشته، ناگهان خودش را در دل اقیانوس آتلانتیك می‌بیند. نكته جالب این سفر در این است كه او با یك كاپیتان خوش‌ذوق و كاریزماتیك همراه شده كه قصد ندارد علت اصلی سفر را برایش توضیح دهد. فورد قرار است نقش كاپیتان سالخورده و دوست‌داشتنی داستان را بازی كند.
فیلمنامه را بن بولیا نوشته و شركت مستقل فیلمسازی اس تی ایكس فیلمز آن را با هزینه‌ای 50 میلیون دلاری تهیه می‌كند. از آنجا كه آب‌های دریا مكان اصلی فیلمبرداری است و فقط دو بازیگر جلوی دوربین فیلمبرداری ظاهر خواهند شد، این فیلم گزینه بسیار خوبی برای تولید در این روزهای كرونایی و رعایت پروتكل‌های بهداشتی است. به همین دلیل، تهیه‌كنندگان ماجراجویی‌های مصیبت‌بار برت اسكوائر قصد دارند هر چه سریع‌تر كار ساخت آن را آغاز كنند. اما مشكل اصلی این است كه هنوز كارگردان مناسبی برای فیلم پیدا نشده است!
فورد در رابطه با فیلم و نقشی كه دارد، چنین می‌گوید: «وقتی فیلمنامه را مطالعه كردم، دیدم هم داستان تازه‌ای دارد و هم شخصیتی كه باید به‌عهده بگیرم، تازه و متفاوت است. كمدی‌های زیادی تولید و اكران عمومی می‌شود. اما داستان این فیلم فضای كمدی متفاوتی نسبت به بقیه تولیدات این‌گونه دارد و همین عزم مرا برای حضور در آن بیشتر می‌كند. به صورت طبیعی، تمام تلاشم را می‌كنم تا بازی خوب و یكدستی ارائه بدهم تا برای تماشاچی قابل باور باشد. برای بازیگری مثل من كه تمام عمر در نقش‌های اكشن و ماجراجویانه و دلهره‌آور جلوی دوربین ظاهر شده است، بازی در این كمدی شخصیت حكم چالشی بزرگ را دارد. در سن و سالی كه من هستم، چنین چالشی بسیار جذاب و فریبنده است.»
فورد كه سال قبل نسخه تازه‌ای از داستان كلاسیك «آوای وحش» را در اكران عمومی داشت، مدت‌هاست كه قرار است در قسمت تازه‌ای از مجموعه فانتزی ایندیانا جونز بازی كند. جورج لوكاس و استیون اسپیلبرگ گفته‌اند فیلمنامه قسمت پنجم فیلم آماده است.
با این حال، معلوم نیست چرا این فیلم وارد مرحله تولید نمی‌شود. رسانه‌ها تا به حال چندین بار از احتمال تولید قسمت‌های جدید ایندیانا جونز بدون حضور فورد صحبت كرده‌اند و می‌گویند او برای حضور در چنین اكشن پرجنب و جوشی دیگر پیر است./ ددلاین