انواع جعبه گل

انواع جعبه گل


جعبه گل چهارگوش: این جعبه‌ها از انواع رایج مورد استفاده بوده و شامل دو نوع مربعی و مستطیلی هستند.
نوع مربعی مناسب برای تعداد گل‌های زوج است. در انواع مستطیلی می‌توان دسته گل یا چند شاخه گل را به‌صورت خوابیده در جعبه چید. بسته به جنس جعبه، در آنها هم لولایی و هم جداشونده است. انواع لولایی بعد از خشک‌شدن هم به‌صورت صندوقچه‌های زیبا برای تزیین خانه به کار می‌آیند.
جعبه گرد و استوانه‌ای: این جعبه‌ها نیز بسیار رایج است و از گلدان‌های سنتی الگوبرداری شده‌اند. در آنها جدا می‌شود که برای قشنگی می‌توان آن را کمی باز گذاشت تا گل‌ها جذاب‌تر به نظر برسند. از محاسن این جعبه‌ها این است که نسبت به حجم‌شان گل‌های بیشتری را در خود جای می‌دهند و همین جعبه را زیباتر می‌کند. تفاوت این‌دو در عمق جعبه است.
 در استوانه‌ای‌ها باید از گل‌های شاخه‌دار و در گردها از گل‌های شاخه کوتاه استفاده کرد.
جعبه قلبی: این جعبه‌ها در مناسبت‌های خاصی مثل سالگرد ازدواج  کاربرد بیشتری دارند و گل مورد استفاده در این جعبه‌ها معمولا رز قرمز است.
جعبه مکعبی: از ساده‌ترین، قدیمی‌ترین و اغلب ارزان‌ترین نوع جعبه‌های گل است که در جدا دارد و با این‌که قدیمی است اما هنوز طرفداران خودش را دارد.
نکته: در هرکدام از جعبه‌های بالا شما می‌توانید از چیدمان حروفی یا عددی گل‌ها استفاده کنید. به این صورت که در مرکز جعبه با رنگی متضاد با رنگ گل اصلی زمینه، حرف اول نام هدیه گیرنده، سن، سالگرد ازدواج یا موارد مشابه اینچنینی را طراحی کنید.
 جنس جعبه‌های گل از چیست؟
مقوایی: مرسوم‌ترین جعبه‌ها همین نوع مقوایی است که می‌تواند با روکش‌های مخمل جیر و چرم هم ارائه شود.
شیشه‌ای: این نوع جعبه از لحاظ بصری یکی از لوکس‌ترین‌هاست اما گران و شکننده است.
چوبی: چوب به خاطر این‌که جزیی از طبیعت است حس گرما و آرامش را به انسان منتقل می‌کند به همین خاطر طرفداران زیادی دارد و معمولا به‌صورت صندوقچه ارائه می‌شوند.
پلکسی: همان طلق‌های پلاستیکی شفاف هستند و گل‌های موجود در این جعبه‌ها قابل رویت هستند و امکان چاپ طرح‌ها و نوشته‌های مختلف بر روی آنها وجود دارد.