نسخه Pdf

وحشت از جنس مومو!

وحشت از جنس مومو!

علیرضا عالی‌بیگی مدال‌آور المپیاد سواد رسانه‌ای /دوره چهارم

بعد از چند سالی که فکر می‌کردیم بالاخره از دست مومو و اون چهره  خوفناک و هیپنوتیزم‌کننده‌اش راحت شدیم، دوباره نگرانی مادر و پدر‌ها و ترس و وحشت بچه‌ها گریبان مارو گرفته! 
 شاید بپرسید مومو  اصلا چی هست؟! 
و چطوری باعث این هرج و مرج‌ها شده؟!
مومو یه عروسک با چهره و طراحی ترسناک و کاملا حساب شده است که عکسش روی پروفایل برخی شماره‌های ناشناس واتس‌اپ دیده می‌شه! 
خب حالا بذارید بهتون بگم منظور از طراحی حساب شده چی هست. بسیاری از کارشناسان می‌گن، موی بلند سیاه، بینی کوچک، عریضی لب‌ها و سیاهی دور چشمان از حدقه بیرون زده  این مومو‌خان، نگاه‌ها را به سمت چشم‌های ترسناک او سوق میدن و باعث ایجاد نوعی حس کنترل‌گری ناخودآگاه مومو روی ما می‌شن! 
براساس نوع بازی، ماموریت‌ها و نوع ترساندن بازیکنان که  از طریق گفتن نشونه‌هایی از افراد و موقعیت مکانی آنها  و... از تماس اون‌ها با ارگان‌های مربوط مثل پلیس جلوگیری می‌کنن، می‌تونیم بگیم، چالش مومو جایگزینی برای نهنگ آبیه  و به گفته  آمارها و حرف و حدیث‌ها، اولین قربانیش از آرژانتین بوده! 
اما   توی  ایران به نظر میاد، حس شوخ‌طبعی نوجوونای ما جلوی فکر‌های عاقلانه‌شون رو گرفته! براساس تحقیقات پلیس فتا، بیشتر شماره‌های ناشناسی که عکس پروفایل آنها چهره دلربای مو‌مو است ، مربوط به جوونا و نوجوون‌های خودمونه که قصد  شوخی و دست انداختن دوستان خودشون  رو دارند.
حتی اپلیکیشن‌هایی هست که اگر نشد مومو رو ببینید، میتونید نصبش کنید و تماس تصویری فیک (جعلی)  با مومو بگیرید!
این عمل‌های به ظاهر خنده‌دار و دروغین افراد در فضای مجازی ، نتایج و  خسارات جبران‌ناپذیری برای والدین و کودکان در دنیای واقعی به همراه داره !
پس بیایید با همدیگه قبل از کارهای به‌ظاهر خنده‌دارمون به نتایج گریه‌دار اونا فکر کنیم و  با عمل‌های پیشگیرانه نذاریم  این عروسک مضحک و دلربا  بلای جان ما و زندگی ما بشه!
ضمیمه قاب کوچک