كاهش قیمت پیاز، به‌زودی

كاهش قیمت پیاز، به‌زودی



حسین اصغری درخصوص انتشار فیلمی در فضای مجازی درباره انبار حجم بالایی پیاز در فضای باز افزود: اكنون سالانه سه‌میلیون و ۳۰۰هزار تن پیاز در سطح زیركشت ۶۸ هزار هكتار در استان‌های مختلف كشور تولید می‌شود. وی با اشاره به ورود پیاز استان‌های جنوبی به بازارهای مصرف و كاهش قیمت‌ها اظهار كرد: اكنون قیمت هركیلوگرم پیاز در سر مزرعه بین 2500 تا 4000 تومان است كه این قیمت در كل كشور به‌طور متوسط 3250 تومان معامله می‌شود.
مدیركل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد كشاورزی گفت: به دلیل افزایش قیمت پیاز در ماه‌های آذر و دی، برخی كشاورزان تصور می‌كنند امسال هم در همین ماه‌ها با این شرایط پیاز را بفروشند بنابراین امسال حجم بالاتری را نسبت به سال‌های گذشته انبار كرده‌اند.
اصغری درباره انبارداری پیاز در فضای باز تصریح كرد: انبارها و سردخانه‌ها از انبارداری پیاز به دلیل بو و گازی كه تولید می‌كند، استقبال نمی‌كنند. مدیركل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد كشاورزی با بیان این‌كه انبار پیاز در مناطق تولید پاییزه مخصوصا در استان اصفهان همه‌ساله در فضای باز انجام می‌شود، افزود: این امر در بین كشاورزان مناطق دیگر كشور مرسوم است و به‌طور معمول برای جلوگیری از یخ‌زدگی از پوشش كاه و كلش استفاده می‌كنند.
اصغری افزود: كشاورزان، انبارداری پیاز را در فضای باز تا فرارسیدن فصل یخبندان و همچنین برداشت پیاز از مناطق جنوب كشور كه حدود یك تا 5/1 ماه دیگر است، ادامه می‌دهند. / ایرنا