علی دایی خوش شانس‌تر از هادی مرزبان کارگردان پیشکسوت تئاتر

خبر از اجرای نمایش «دکتر نون» داد

علی دایی خوش شانس‌تر از هادی مرزبان کارگردان پیشکسوت تئاتر



هادی مرزبان که از سال‌ها پیش مشتاق اجرای نمایش «دکتر نون» است، می‌گوید با مدیر تئاتر شهر قول و قرار گذاشته و اگر کرونا برطرف شود، بهار آینده این نمایش را روی صحنه می‌برد.
او همچنین خبر می‌دهد چندی پیش حادثه‌ای مشابه سرقت از علی دایی برای او نیز رخ داده و دو دزد موتور سوار، زنجیر طلایش را ربوده‌اند.
این کارگردان سال گذشته قصد داشت طلسم اجرای نمایش دکتر نون را بشکند و این نمایش را در تالار وحدت روی صحنه ببرد که به دلایلی این ماجرا منتفی شد. مرزبان درباره سرانجام این پروژه به ایسنا می‌گوید: گفت‌وگویی با مدیر مجموعه تئاتر شهر داشته‌ام و اگر کرونا اجازه بدهد، اردیبهشت و خرداد آینده این نمایش را در تالار اصلی این مجموعه روی صحنه خواهم برد.
او با ابراز تأسف از وضعیت دشواری که همه‌گیری کرونا مقابل هنرمندان قرار داده، ادامه می‌دهد: تعطیل کردن تئاتر آسان‌ترین راه است، ولی باید در این گیر و دار فکری برای خود بکنیم. متاسفانه مدیران فرهنگی ما آنچنان اقدام موثری انجام نمی‌دهند. وضعیت ما همانند مردمی است که در یک کشتی توفان‌زده گرفتار شده‌ایم و ناخدا با وجود همه سختی‌ها باید بتواند کشتی را هدایت کند و مسافران را به سلامت
به مقصد برساند.
مرزبان با اشاره به سخنان وزیر بهداشت که چندی پیش از هنرمندان خواست با ساخت آثار هنری به حفظ روحیه مردم کمک کنند، توضیح می‌دهد: هنرمندان حاضر به ریسک هستند و در این مدت هم از جان خود مایه گذاشتند، ولی باید امکانات در اختیارشان گذاشت و فضای کار و بودجه به آنان داد. کجا کار هنری بسازند؟
مسؤولان فقط می‌گویند هنرمندان کار کنند، ولی هیچ زمینه‌ای فراهم نمی‌کنند. این هنرمند با لحنی طنزآمیز ماجرای ربوده‌شدن گردنبندش را که شبیه سرقت گردنبند علی دایی است، روایت می‌کند و می‌گوید: بدون اغراق شاید یک ماه است پایم را از خانه بیرون نگذاشته‌ام، ولی متاسفانه شرایط دشوار اقتصادی باعث افزایش ناامنی‌ها شده و همان یک ماه پیش که از خانه بیرون زدم،
دو موتورسوار زنجیر طلایم را دزدیدند. جالب این که چندی پیش هم همین اتفاق برای علی دایی افتاد، با این تفاوت که ایشان از «من» خوش‌شانس‌تر است و گردنبندش ظرف چند روز پیدا شد، ولی از گردنبند من هیچ خبری نشد! اگر روزگار همچنان به هنرمندان سخت بگیرد، دیگر نمی‌توانم روی فروش این گردنبند حسابی باز کنم.