كرید 3 در راه تولید

مایکل بی‌جردن پشت دوربین قرار می‌گیرد

كرید 3 در راه تولید

آیا سومین قسمت درام ورزشی «كرید» را مایكل بی جردن كارگردانی خواهد كرد؟ این‌طور كه از شواهد امر برمی‌آید، احتمال حضور این بازیگر در پشت دوربین فیلم بسیار بیشتر از بقیه گزینه‌هاست. البته هنوز این خبر نه از سوی بازیگر تایید شده و نه از سوی تهیه‌كنندگان فیلم در شرکت مترو گلدوین مه‌یر. اما نزدیكان به مترو گلدوین مه‌یر گفته‌اند این موضوع به صورت جدی در داخل شرکت مورد بحث قرار گرفته و جردن موافقت خود برای كارگردانی كرید 3 را اعلام كرده است. ایروین وینكلر تهیه‌کننده قدیمی و از همكاران نزدیك مترو گلدوین مه‌یر از جمله كسانی است كه به‌شدت از كارگردانی جردن حمایت كرده و درصدد است تا بقیه همكارانش را مجاب به قبول این كار بكند.
اگر این اتفاق بیفتد و جردن كارگردانی كرید 3 را به‌عهده بگیرد، این اولین فیلم سینمایی‌اش در مقام كارگردان خواهد بود. او تا قبل از این، هیچ سابقه‌ای در ساخت فیلم كوتاه را هم نداشته است. البته نزدیكان بازیگر می‌گویند او مدتی قبل یك فیلم كوتاه كارگردانی كرد و در فهرست كارهای پیش روی خود، ساخت چند فیلم كوتاه و نیمه‌بلند دیگر را هم گنجانده است!
این در حالی است كه اهل فن به نكته مهمی اشاره كرده و می‌گویند كارگردانی فیلمی كه جردن قرار است نقش اصلی آن را هم بازی كند، كار  بسیار سختی است. جردن در مقام بازیگر در بیش از 90 درصد صحنه‌های كرید 3 بازی دارد و در چنین حالتی، او چگونه می‌تواند وظیفه كارگردانی در پشت دوربین را هم به‌عهده بگیرد؟ تمام اینها در شرایطی است كه جردن این روزها تحت تمرینات سخت و فشرده ورزشی است تا بتواند جلوی دوربین به‌عنوان یك مشتزن حرفه‌ای ظاهر شود. نزدیكان جردن می‌گویند زمانی كه سیلوستر استالونه بتواند هم در پشت دوربین و هم جلوی دوربین «راكی»های خود قرار بگیرد، حتما جردن هم می‌تواند از عهده اجرای این كار برآید! كار نگارش فیلمنامه سومین قسمت كرید توسط زك بایلین ادامه دارد و تا یك ماه دیگر تكمیل خواهد شد. هنوز اطلاعی از خط اصلی فیلمنامه در دست نیست و مشخص نشده شخصیت ورزشكار داستان در قسمت تازه، قرار است وارد چه نوع ماجراجویی‌ها و فعالیت‌هایی شود. زمانی برای شروع كار فیلمبرداری اعلام و تعیین نشده است. با این حال، كرید 3 برای نمایش عمومی در ایام تعطیلات تابستان 2022 آماده خواهد شد.
اولین قسمت كرید به‌عنوان اسپین آفی بر مجموعه فیلم راكی در سال 2015 اكران عمومی شد. داستان فیلم درباره پسر جوان آپولو كرید رقیب قدیمی راكی است كه سراغ راكی می‌رود تا آموزش‌های لازم ورزش مشتزنی را به او بیاموزد. فیلم به كارگردانی رایان كوگلر و هزینه تولید 35 میلیون دلاری، توانست 174 میلیون دلار در سطح جهانی فروش كند.  قسمت دوم فیلم در سال 2018 به كارگردانی استیون كیپل جونیور و هزینه تولید 50 میلیونی، حدود 215 میلیون دلار در آمریكا و بقیه كشورهای دنیا فروش كرد. در هر دو فیلم، سیلوستر استالونه نقش معروف خود در مجموعه راكی را تكرار كرد. او در سومین قسمت فیلم هم حضور دارد./ ورایتی