قــــرمـــز کم‌رنــــگ

توقف پرسپولیس، فولاد، تراکتور و خوشبختی نساجی در هفته اول لیگ‌برتر

قــــرمـــز کم‌رنــــگ

اگر تا ظهر دیروز از هواداران پرسپولیس پرسیده می‌شد که در پایان اولین بازی لیگ بیستم، نام کدام بازیکن بیش از همه در ذهن‌شان باقی می‌ماند، بدون شک به بازیکنانی اشاره می‌کردند که تا همین چند وقت پیش مقابل تیم‌های بزرگ آسیایی بهترین بازی را به نمایش گذاشته بودند. اما اگر حالا این سوال را از آنها بپرسید، فقط یک جواب از طرف آنها شنیده می‌شود: محمد حسین اکبرمنادی.
گلر جوان سایپا در روزی که مهاجمان پرسپولیس حداقل پنج موقعیت مسلم گلزنی داشتند، بهترین نمایش را از خودش نشان داد و یک‌تنه مانع پیروزی قهرمان چهار دوره قبلی لیگ در اولین بازی فصل بیستم شد. پرسپولیسی‌ها که همین دو روز پیش خبر تایید محرومیت 6‌ماهه عیسی آل‌کثیر به دست‌شان رسید، امیدوار بودند با مهاجمانی همچون مهدی عبدی و وحید امیری دروازه نارنجی‌پوشان پایتخت را باز کنند اما در پایان 90 دقیقه فقط به یک امتیار رسیدند تا در این زمینه رکوردشکنی کنند. پرسپولیس در چهار فصل اخیر که قهرمان لیگ‌برتر شده، در هفته اول پیروز از زمین خارج شده بود.
در دیگر بازی‌های روز گذشته نیز نتایج جالبی رقم خورد. آلومینیوم اراک که اولین بازی‌اش را در تاریخ لیگ‌برتر انجام می‌داد، با نتیجه 3 بر صفر مقابل مهمانش نساجی شکست خورد تا نماینده مازندران تنها پیروز روز اول لیگ بیستم باشد. فولاد خوزستان که با جواد نکونام یکی از شانس‌های قهرمانی در لیگ امسال است، به واسطه پنالتی که در دقایق پایانی برایش گرفته شد، با تساوی 2 بر 2 و با یک امتیاز از اصفهان خارج شد؛ پنالتی که با اعتراض فراوان مسوولان ذوب آهن رو‌به‌رو شد. تراکتور‌سازی هم برای سومین فصل متوالی اولین بازی‌اش در لیگ را مقابل نفت مسجد‌سلیمان انجام داد و با وجود این‌که علیرضا منصوریان روی نیمکتش بود، باز خرق عادت نکرد و مثل دو فصل قبل بازی‌اش با تساوی تمام شد.
 هفته نسبتا خشن
 بعد از چهار بازی روز اول، چیزی که بیش از همه به چشم آمد، کارت‌های زرد و قرمزی بود که به بازیکنان داده شد. در این چهار بازی 13 کارت زرد و 2 کارت قرمز به بازیکنان داده شد که بازی پرسپولیس و سایپا با 6 کارت زرد و یک کارت قرمز، خشن‌ترین بازی روز اول بود. شاهین توکلی از آلومینیوم اراک و کمال کامیابی‌نیا دو بازیکنی بودند که با دریافت کارت قرمز، بازی هفته دوم تیم‌های‌شان را از دست دادند. به این ترتیب، توکلی اولین اخراجی لیگ بیستم لقب گرفت.
 یک خارجی، اولین گلزن لیگ
در روزی که خیلی‌ها چشم به گلزنی مهاجمان داشتند، یک مدافع اولین گل فصل بیستم را به ثمر رساند. موسی کولیبالی، مهاجم مالیایی فولاد خوزستان در دقیقه 10 بازی تیمش مقابل ذوب‌آهن، اولین گل لیگ بیستم را به نام خودش کرد. نگاهی به بازی‌های اول لیگ‌برتر طی یک دهه گذشته نشان می‌دهد کولیبالی دومین بازیکن خارجی است که اولین گلزن لیگ می‌شود.
آخرین باری که یک خارجی اولین گل لیگ را زد، لیگ شانزدهم بود که لوسیانو ادینیو در بازی تراکتور و استقلال خوزستان توانست اول گل لیگ را برای تراکتور بزند.