چرا آمریکا از جامعه‌المصطفی ؟ص؟ کینه دارد؟

چرا آمریکا از جامعه‌المصطفی ؟ص؟ کینه دارد؟

شیخ صهیب حبلی عضو ارشد علمای لبنان

    تحریم جامعه‌المصطفی‌العالمیه و متعاقبا تلاش‌های گذشته ، حال و آینده ایالات‌متحده‌آمریکا در خصوص تحریم مراکز مذهبی، پژوهشی و علمی که تربیت‌کنندگان مسلمانان معتدل ، مومن و آگاه هستند، از ابعاد و جوانب متعددی قابل بررسی است. سوال اصلی این است که چرا واشنگتن و متحدان آن دست به چنین اقدامی می‌زنند؟ به راستی هدف آنها از تحریم این مرکز و مراکز مشابه در جهان اسلام چیست؟ در این خصوص نکاتی وجود دارد که لازم است به آنها اشاره کنیم:
نخست این‌که آمریکا همان‌گونه که دست به تحریم مراکزی مانند جامعه‌المصطفی (ص) می‌زند، در مقابل به تقویت مراکزی می‌پردازد که به اسم تربیت دینی، مشغول پرورش تروریست‌ها و گروه‌های افراطی هستند. جای بسی تامل است که آمریکا هیچ‌گاه مراکز افراطی و تروریست‌پروری را که به دست رژیم‌سعودی و برخی کشورهای متحد ریاض در منطقه اداره می شوند، تحریم نمی‌کند و در مقابل، به تحریم مراکز مذهبی و معتدلی می‌پردازد که طرفدار دیالوگ موثر و ترویج اسلام واقعی در جهان هستند. این همان روش و مسلکی است که مدت‌هاست آمریکا در قبال این مراکز دنبال می‌کند. واقعیت امر این است که آمریکا از هرگونه مرکزی که به نام اسلام، مروج ترور و خشونت بوده و کارویژه آن تکمیل نقشه‌های راهبردی و تاکتیکی غرب و رژیم‌صهیونیستی در منطقه باشد، حمایت می‌کند. گروه‌های تروریستی و متوحشی مانند داعش، ریشه‌های فکری خود را در همین مراکز افراطی و خطرناک جست‌وجو می‌کنند.
در اینجا، باید نسبت به ابعاد گفتمانی مسأله نیز توجه داشت. آمریکا و دیگر دشمنان اسلام مدت‌هاست درصدد ترویج گفتمانی نامطلوب، بازدارنده، نفرت‌آمیز و دافعه‌برانگیز هستند تا آن را به عنوان گفتمان اسلام به مخاطبان و ملت‌های دنیا ارائه کنند. از این رو واشنگتن و متحدانش از هرگونه اقدام و عاملی که مروج این گفتمان خطرناک باشد، استقبال‌کرده و در مقابل سعی دارند تفکر، رفتار و مسلکی را که منجر به ارائه چهره واقعی دین مبین اسلام شود،  به هر نحو ممکن سانسور و سرکوب کنند.
باید این حقیقت را مدنظر قرار دهیم که مسلمانان واقعی، در دوران نبرد بین حق و باطل قرار دارند. جریان‌های باطل، سعی دارند در مقابل حقانیت دین مبین اسلام ایستادگی کرده و تصویری کاملا وارونه و خشن را از آخرین و کامل‌ترین دین آسمانی ارائه کنند. موسسات پژوهشی و مذهبی آگاه و دلسوز، در این مسیر نقش مهمی ایفا کرده‌اند.چه کسی می‌تواند نقش این موسسات را در ترویج دین مبین اسلام در دنیا نادیده انگارد؟ اتفاقا همین مسأله خشم ، عصبانیت و وحشت مقامات آمریکایی و صهیونیستی را برانگیخته‌است.
با سرمایه‌گذاری هنگفتی که غرب و عوامل آن روی موسسات تولیدکننده تفکرات افراطی ، آن هم مبتنی بر ترور و توحش و در طول دهه‌ها و سال‌های مکرر صورت داده‌اند، انتظار داشتند در نهایت بتوانند چهره کاذبی را که از اسلام ساخته‌شده جایگزین چهره‌واقعی و نورانی اسلام کنند؛ اما غرب در این مسیر ناکام مانده و در عوض، روزبه‌روز بر عظمت اسلام ناب در جهان افزوده می‌شود.
اکنون سوالات زیادی در خصوص عملکرد غرب خصوصا آمریکا در قبال موسسات و مدارس پرورش‌دهنده تفکرات تروریستی- افراطی در منطقه وجود دارد. مگر بر همگان بارها به اثبات نرسیده‌است که این مدارس به اصطلاح مذهبی و به واقع ضددینی، چه تاثیری در قتل ملت‌های مظلوم مسلمان منطقه و اعمال خشونت‌های پایدار داشته‌اند؟ با این حال، چرا آمریکا و متحدانش، به تحریم موسسات ، مراکز و پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌هایی می‌پردازند که مروج اعتدال، ایمان و آگاهی در جوامع اسلامی هستند؟
اقدام اخیر دولت آمریکا در تحریم جامعه‌المصطفی( ص) و تحریم‌های مشابهی که این کشور در قبال مراکز موفق و کارآمد دینی در عالم‌تشیع و تسنن اعمال می‌کند، نقطه آشکارساز نگاه بنیادین غرب و رژیم‌صهیونیستی نسبت به این مراکز است. با وجود همه این سختی‌ها و تحریم‌ها، وظیفه همه علما ، اندیشمندان و تک‌تک مسلمانان واقعی،ترویج این دین الهی و آسمانی کامل و شناساندن و تبیین هویت و ابعاد آن برای دیگران است. در این مسیر، نباید از اقدامات و سنگ‌اندازی‌های دشمنان قسم‌خورده اسلام هراس داشت. بدون شک در پایان و مطابق وعده خداوندمتعال در قرآن‌کریم ، پیروزی از آن افراد مومن خواهدبود.