تساوی سرخ‌ها در زمین آبی

پرسپولیس در استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر زمین‌گیر شد

تساوی سرخ‌ها در زمین آبی

یک خبر در هفته گذشته، فوتبال ایران را بیش از هر چیزی دیگری در کانون توجهات قرار داد. در رسانه‌ها اعلام شد که فدراسیون فوتبال آمادگی خود برای برگزاری مسابقات جام‌ملت‌های آسیا را اعلام و حتی اسامی ورزشگاه‌های اختصاصی برای این بازی‌ها را ارسال کرده است. صرفنظر از این‌که همین موضوع هم با حاشیه همراه بود و عکس ورزشگاه ویسنته کالدرون اسپانیا به جای ورزشگاه شهر رفسنجان ارسال شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که این خبر جنبه واقعی به خود بگیرد. با اتفاقاتی که روز گذشته در دو ورزشگاه وطنی قائمشهر و بنیان دیزل تبریز افتاد، حالا همه مطمئن شدند که خبر هفته پیش یک شوخی بیشتر نبود.

پرسپولیس بعد از بازگشت از قطر و ناکامی در فینال لیگ قهرمانان آسیا، روز گذشته به قائمشهر رفته بود تا دیدار معوقه هفته پنجم خود را مقابل نساجی انجام دهد. اما شکل و شمایل زمین این بازی پیش از شروع مسابقه، به جنجالی مهم تبدیل شد. آنطور که رسانه‌ها گزارش دادند، با وجود بارش باران در استان مازندران، مسؤولان ورزشگاه شهید وطنی روی چمن مصنوعی این استادیوم کاور مخصوص نکشیدند و نتیجه‌اش این شد که از چند ساعت مانده به شروع بازی، تلاش‌ها برای خالی کردن آب از زمین چمن شروع شد. ماجرا آنقدر حالت طنزگونه به خود گرفت که حتی چند دقیقه قبل از سوت آغاز بازی، حامد لک هم به کمک مسؤولان ورزشگاه آمد تا آب‌ را خالی کند.
با این وضعیت مشخص بود که نمی‌توان منتظر یک بازی جذاب و دیدنی بود و می‌شد حدس زد که تیم‌ها تمام تلاش خود را روی ضربات آزاد می‌گذارند. نیمه اول بازی با همین شکل و اوضاع در حال تمام شدن بود که نساجی در دقیقه 41 و روی سانتر نجفی توسط مجتبی بیژن به اولین گل بازی رسید. در نیمه دوم، پرسپولیس در بیشتر دقایق صاحب توپ و میدان بود و با آوردن بازیکنان بلندقد خود بیش از پیش رو به بازی مستقیم آورد. در نهایت تلاش آنها در دقیقه 84 به ثمر رسید و سیامک نعمتی توانست زننده گل تساوی تیمش باشد. نعمتی در دقیقه 89 هم می‌توانست برترین بازیکن زمین شود که ضربه‌اش به تیرک دروازه برخورد کرد. با این نتیجه، پرسپولیس همچنان تیم بدون شکست این فصل لیگ‌برتر باقی ماند و منتظر دیگر بازی‌های معوقه‌اش است تا بتواند خود را بالاتر بکشد.
رکورد لک
با گلی که پرسپولیس دیروز دریافت کرد، دروازه این تیم بعد از 401 دقیقه در لیگ‌برتر باز شد. البته رکورد حامد لک بیشتر است و به این ترتیب او پس از 493 دقیقه در لیگ‌برتر دروازه‌اش را باز شده دید. آخرین باری که حامد لک در لیگ‌برتر گلی را دریافت کرد، به هفته بیست و نهم لیگ نوزدهم برمی‌گردد که محمد رضا آزادی مهاجم تراکتور در شهرآورد تبریز و در دقیقه 88 موفق شد دروازه ماشین‌سازی و حامد لک را باز کند.
از طرف دیگر، این گل، نخستین گلی بود که لک پس از 12 حضور در ترکیب ثابت پرسپولیس، در جریان بازی دریافت می‌کرد. 4گل قبلی که او در زمان حضور در پرسپولیس خورده بود، همگی از روی ضربات پنالتی به ثمر رسیدند.
جنجال در تبریز
دیگر بازی انجام شده روز گذشته لیگ‌برتر هم با حاشیه و جنجال همراه بود. ماشین‌سازی تبریز و نفت مسجد‌سلیمان بعد از 24ساعت تعویق، بازی هفته هشتم خود را در ورزشگاه بنیان‌دیزل برگزار کردند. این بازی هم قبل از شروع با جنجال و حاشیه همراه بود. مسؤولان تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان پیش از آغاز بازی به این موضوع اعتراض کردند که تیم میزبان در آماده کردن زمین برای انجام مسابقه کارشکنی کرده است.
جنجال دوم زمانی رقم خورد که مسؤولان تیم ماشین‌سازی اجازه ورود دوربین‌های صدا‌و‌سیما را به ورزشگاه ندادند. سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات لیگ‌برتر دلیل این مساله را چنین بیان کرد: من با مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی صحبت کردم که او گفت این بازی در ورزشگاه خانگی ماست و خودمان تشخیص می‌دهیم صدا‌و‌سیما حضور پیدا نکند.
در کنار تمام این حواشی، تیم مهمان توانست با گلزنی در دقایق پایانی، با پیروزی از تبریز خارج شود تا نگاه‌ها به تیم مجتبی حسینی بیش از پیش شود. البته پایان این بازی هم با جنجال همراه بود. بعد از به صدا در آمدن سوت پایان بازی، درگیری شدید اعضای دو تیم باعث ورود عوامل نیروی انتظامی به داخل زمین شد.ماجرا از جایی شروع شد که نیمکت تیم نفت مسجد‌سلیمان روی یکی از صحنه‌های دقایق پایانی به شدت به تصمیم داور بازی معترض بودند که این اتفاق باعث ایجاد تنش میان دو نیمکت شد. در ادامه و با به صدا در آمدن سوت پایان بازی، این درگیری به اوج خود رسید و بازیکنان و اعضای کادر فنی دو تیم با یکدیگر به شدت درگیر شدند.