نقش بلموندویی برای ون دم

نقش بلموندویی برای ون دم

ژان كلود ون دم كه یكی از قهرمانان اكشن موفق دهه 90 میلادی بود، در اولین كمدی اكشن سینمایی خود بازی می‌كند. این كمدی اكشن با نام «آخرین مزدور» وارد مرحله تولید شده و شبكه نتفلیكس تهیه‌كننده آن است. دیوید چارهون، كارگردان فیلم است و به‌جز ون دم، بازیگر سرشناس دیگری در آن حضور ندارد. مكان‌های مختلف كشور فرانسه محل اصلی فیلمبرداری فیلم هستند.
ون دم در آخرین مزدور نقش یك مامور مخفی بازنشسته مرموز را دارد كه باید سفر تفریحی خود را نیمه‌تمام گذاشته و به كشورش برگردد. پسر او به اشتباه متهم به توزیع مواد مخدر و فروش گسترده آن شده است. مسؤولان حكومتی مداركی دارند كه اتهام این مرد جوان را ثابت می‌كند، اما ون دم كه به بیگناهی فرزندش اطمینان دارد، تلاش برای رفع اتهام از او را آغاز می‌كند. اما در طول ماجرا اتفاقاتی رخ می‌دهد كه این مامور بازنشسته متوجه یك تئوری توطئه بزرگ و پنهان می‌شود.
ون دم با اشاره به نقشی كه بسیار به آن علاقه‌مند است، می‌گوید: «این یك پروژه هیجان‌انگیز است و مرا وارد وادی تازه‌ای می‌كند. از دیرباز دوستدار ژان پل بلموندو و فیلم‌هایش بودم و در تمام این سال‌ها منتظر فیلمنامه‌ای بودم كه داستانی اكشن را به زبانی كمدی بیان كند و حال و هوایی شبیه فیلم‌های دهه شصتی این بازیگر بزرگ فرانسوی داشته باشد. فیلمنامه چارهون تمام این چیزها را به شكلی بسیار زیبا و منطقی و موفقیت‌آمیز گرد هم آورده است. فیلمنامه او سرشار از احساس، اكشن و شوخ‌طبعی است.»
رسانه‌های فرانسوی از آخرین مزدور به‌عنوان بازگشتی موفقیت‌آمیز به گونه اكشن و فیلم‌های موفق این گونه سینمایی در دو دهه 80 و 90 میلادی اسم می‌برند. قبل از ون دم، قهرمانان اكشن دیگری چون سیلوستر استالونه، آرنولد و بروس ویلیس در تعدادی كمدی اكشن ظاهر شده‌اند./ ورایتی