قائدی از فضای مجازی دوری کند

قائدی از فضای مجازی دوری کند

علی موسوی مهاجم اسبق استقلال


ستاره‌های بی‌نظیری مثل مارادونا، مسی، رونالدو، کرایف و ... خصلت‌ها و نبوغی داشتند که به‌درستی توانستند این نبوغ را نشان دهند اما در ایران بازیکنان حتی با وجود بهره داشتن از بهترین نبوغ فوتبالی نمی‌توانند آنطور که باید شایستگی خود را نشان دهند.
من در اینجا باید به مساله فضای مجازی اشاره کنم. در ایران از شبکه‌های اجتماعی بیش از اندازه استفاده می‌شود و این می‌تواند تاثیر منفی خود را روی ورزش و استعدادهای ورزشی‌اش بگذارد.
مهدی قائدی بازیکن بسیار خوبی است. او خوب پاس گل می‌دهد و خوب هم گل می‌زند. از فکر خوبی هم برخوردار است اما اگر می‌خواهد پیشرفت بیشتری داشته باشد و علاوه بر آن در سطح تیم‌ملی هم نیز بدرخشد باید مشاوره‌های خوبی از اطرافیان خود بگیرد.
متاسفانه در اینجا باید باز هم به فضای مجازی اشاره کنم که قائدی و ستاره‌هایی مثل او را گرفتار خودش می‌کند. فضای مجازی اصولا گول‌زننده است و افراد را خیلی بیشتر و بزرگ‌تر از آن چیزی که هستند نشان می‌دهد.
هواداران نیز بسیار هیجانی هستند و یک بازیکن را به شکل اغراق‌آمیزی بزرگ نشان می‌دهند. این جریان حتی به اسطوره‌سازی هم کمک می‌کند اما حقیقت فوتبال ما این است که اسطوره در میان بازیکنانی که الان بازی می‌کنند نداریم.
این خیلی بد است که بازیکنی مثل مهدی قائدی تا چند گل می‌زند از سوی هواداران تیمش اسطوره لقب می‌گیرد. چنین اتفاقی باعث می‌شود او و تمام استعدادهایش از مسیر اصلی خارج شود.
وقتی یک ستاره در فضای مجازی بیش از اندازه بزرگ شد نتیجه‌اش این می شود که او به خود اجازه می‌دهد جلوی باشگاه و هوادارانش بایستد. البته اصلا منظورم قائدی نیست، من تمام ستاره‌ها را می‌گویم.
به هر حال قائدی جوان است و نباید بیش از اندازه گول فضای مجازی را بخورد. او خیلی باید بیشتر از اینها تمرین کند.
مشکل دیگر این بازیکن جثه ریز اوست. اگر مشاور خوبی داشته باشد به او گفته می‌شود که باید تمرینات بدنسازی را در اولویت خود قرار دهد و قدرت بدنی‌اش را بالا ببرد تا این جثه ریز برایش در فوتبال مشکل‌ساز نشود.  مهدی قائدی شم گلزنی بالایی دارد و امیدوارم در شرایطی که تا این اندازه با کمبود بازیکن خوب و مهاجم گلزن روبه‌رو هستیم قائدی بیشتر قدر خودش را بداند.