میراث خانوادگی  در موزه آستان قدس

میراث خانوادگی در موزه آستان قدس


یک شهروند طالقانی، 10 قطعه سکه قاجار و یک تابلوی قرآن کامل دست‌نویس و مذهب و طلاکاری شده را به کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.
به گزارش جام‌جم، لیلا برنگی، شهروند طالقانی در دیدار با رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و هنگام اهدای این اقلام تاریخی گفت سکه‌ها میراث خانوادگی آنهاست و تابلوی قرآن هم به دست پدر وی با قلم ریز کتابت و به وسیله آب‌ طلا تذهیب شده است.  خانواده برنگی اهل طالقان هستند و در میان طالقانی‌ها خطاطی رایج است. لیلا برنگی درباره تابلوی قران کریم می‌گوید: پدرم که خطاط ماهری بودند، با نهایت ظرافت آن را کتابت کرد که 114 سورۀ قرآن به صورت کامل به شکل یک گلدان در آن کتابت و طراحی شده است. سال‌ها بعد، یکی از استادان تذهیب، با آب طلا دور این کار را تذهیب کار کرد.
این بانوی واقف در خصوص سکه‌های اهدایی خود هم گفت: این سکه‌ها از دوره قاجار و متعلق به مادرم بوده که در گذشته روی لباسش دوخته شده بود و به من بخشید.
به گفته برنگی، بسیاری از اقوام او را وسوسه می‌کردند که تابلوی قران طلاکاری شده را در خارج از کشور بفروشد، ولی برنگی می‌خواسته یادگارهای پدر و مادرش در ایران بمانند، برای همین آنها را با رضایت به کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی اهدا کرده و حالا خیالش راحت است که آنجا از این میراث ایرانی به‌خوبی مراقبت خواهد شد.