درام شرح‌حال‌گونه تلویزیونی راک

بازگشایی کتاب خاطرات دواین جانسون

درام شرح‌حال‌گونه تلویزیونی راک

دواین جانسون به موفقیت بالای مجموعه تلویزیونی «راک نوجوان» امید زیادی دارد. این درام شرح‌حال‌گونه، داستان دوران کودکی و نوجوانی قهرمان سابق دنیای کشتی کج و قهرمان اکشن امروز سینما را به تصویر می‌کشد. جانسون که با نام راک هم شناخته می‌شود، تهیه‌کننده اصلی راک نوجوان است. به گفته بازیگر: «در همان سال‌ها در رویاهایم خودم را قهرمان رشته‌های ورزشی می‌دیدم و آرزویم این بود که روی سکوی قهرمانی قرار گیرم. برای رسیدن به این موقعیت، زحمت خیلی زیادی کشیدم و راه بسیار دشواری را طی کردم.»
شبکه ان‌بی‌اس این درام شرح‌حال‌گونه را 16‌فوریه (‌28 بهمن) روی آنتن می‌فرستد. مدیران این شبکه اعلام کرده‌اند داستان مجموعه تنها روی دوران کودکی و نوجوانی راک تاکید نمی‌کند و او را از زمان قهرمانی‌های بین‌المللی و ورودش به دنیای سینما هم دنبال می‌کند. به این ترتیب، جانسون در کنار آدریان گرولکس و برادلی کانستنت که کودکی و نوجوانی بازیگر را بازی می‌کنند، حضور دارد و نقش‌آفرینی می‌کند. در عین حال، راک به‌عنوان راوی ماجرا هم از ابتدای مجموعه صدایش را به داستان آن قرض می‌دهد.
 دواین جانسون که از او به‌عنوان جانشین آرنولد شوارتزنگر یاد می‌کنند، آخرین بار سال 2019 با سه فیلم سینمایی به دیدار تماشاگران آمد. موفقیت این فیلم‌ها نام او را در صدر فهرست قهرمانان اکشن سینما قرار داد. دومین قسمت اکشن فانتزی «جومانجی» با فروش جهانی 800‌میلیون دلاری، از موفق‌ترین محصولات سال هالیوود بود. اکشن دلهره‌آور «هابز و شاو» که اسپین‌آفی بر مجموعه بسیار موفق «سریع و آتشی» بود، توانست در سطح جهانی 760 میلیون دلار فروش کند. در کنار این دو فیلم، راک اکشن کمیک استریپی «شزم!» را هم روی پرده سینماها داشت. البته او در این فیلم در نقش مکمل ظاهر شد و در مقام شخصیتی منفی، به مقابله با قهرمان داستان رفت. اما استقبال تماشاگران از این شخصیت، راه را برای تولید فیلمی مستقل با محوریت شخصیت او فراهم کرد.
راک بعد از دو سال دوری از پرده سینما، تابستان آینده با اکشن فانتزی و ماجراجویانه «کروز جنگلی» به دیدار تماشاگران می‌آید. شرکت والت دیزنی تهیه‌کننده فیلم، ماجراهای آن را براساس یک پارک تفریحی پربیننده‌اش خلق کرده است. دواین جانسون در داستان فیلم که در قرن نوزدهم اتفاق می‌افتد، کاپیتان یک قایق تفریحی است که همراه برادرش به دل جنگل ناشناخته می‌زند تا درخت زندگی را پیدا کند. شایع است که این درخت، زندگی را می‌دزدد و مشکلاتی برای مردم منطقه فراهم کرده است. این سفر ماجراجویانه با درگیری‌های جالب راک با موجودات عجیب و غریب و آدم‌هایی مرموز همراه است. کسانی که کروز جنگلی را دیده‌اند، به شباهت‌های آن با مجموعه «ایندیاناجونز» اشاره می‌کنند و می‌گویند راک شباهت بسیار زیادی به هریسون فورد این مجموعه فیلم دارد./ هالیوود ریپورتر