ترکمنچای سرخ!

به بهانه درخواست مدیرعامل پرسپولیس برای پایان یک قرارداد ننگین

ترکمنچای سرخ!

 یکی از کارهای به قول معروف جهادی سمیعی در پرسپولیس؛ یعنی پایان دادن به یک قرارداد بدتر از ترکمنچای در پرسپولیس. نکته اینجاست که رسانه‌ها خیلی زود متوجه این داستان شدند، قراردادی که سرتاسر آن یک‌طرفه و به سود کارگزار است. حتی هشدارهای لازم هم در این زمینه داده شد اما مرغ پرسپولیسی‌ها یک پا داشت. شاید هم منافع خیلی‌ها در گرو بسته شدن این قرارداد بود که تن به آن دادند و ضررهای سنگینی را به باشگاه وارد کردند.
 هوشیاری مدیرعامل جدید
سمیعی از روزی که آمد وعده داد تا تلاش خودش را کند و در ابتدا بدهی‌های باشگاه را صاف کند و سپس شرایط مالی خوبی را در تیم فراهم کند اما از هر دری که وارد می‌شد قفل بزرگ کارگزار روی آن بود.جاده یک طرفه و البته بن‌بست! به همین دلیل هم بود که او و اعضای هیات مدیره‌اش تصمیم گرفتند تا با تنظیم نامه و ارسال آن به معاونت حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان به دلیل عدم تعهدات از سوی کارگزار خواستار فسخ قرارداد شوند.
 باشگاه حتی یک جاسوئیچی نمی‌تواند برای خودش بزند!
کارگزار تمام پول‌هایی که باید در سال 99 پرداخت می‌کرده را درشهریور‌ماه و قبل از این‌که تغییر و تحولات در پرسپولیس انجام شود پرداخت کرده است اما این یک روی داستان است.کارگزار هیچ راه درآمد دیگری برای پرسپولیس باقی نگذاشته است و حتی باشگاه یک جاسوئیچی هم نمی‌تواند بفروشد. همه شبکه‌های مجازی از اینستاگرام و تلگرام و توییتر گرفته تا تبلیغات روی پیراهن، پوشاک و اقلام هواداری، همه در انحصار کارگزار است. نکته اینجاست که روز دربی، خود باشگاه با یک شرکت مواد‌غذایی وارد مذاکره می‌شود تا بالای شماره‌ها تبلیغ کند، این اتفاق می‌افتد اما پول آن به جیب کارگزار می‌رود.
 قصه 120‌میلیاردی
ظاهرا در قرارداد پرسپولیسی‌ها ذکر شده است که باید کف قرارداد 120 میلیارد تومان باشد. یعنی آنها 120‌میلیارد تومان در هر فصل به پرسپولیس پرداخت کنند. این در حالی است که لوگوی پرسپولیس به تنهایی هزار میلیاردتومان ارزش دارد اما استفاده از آن فقط در اختیار کارگزار است! پرسپولیس حتی به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند درآمد دلاری که از آسیا به دست آورده را هم به حسابش واریز کند و تنها راهی باقی‌مانده گرفتن همین اسپانسرهای داخلی است. این در حالی است که قرار بر این بوده تا اگر درآمد کارگزار بیشتر از 120 میلیارد تومان بود درصدی هم به باشگاه تعلق بگیرد. آیا کارگزار از شهریور تا به امروز درآمد مازادی نداشته است؟
 ترکمنچای تا اردیبهشت پابرجاست
مسؤولان باشگاه پرسپولیس از دایره حقوقی وزارتخانه استعلام گرفته‌اند تا کارهای لازم برای فسخ این قرارداد انجام شود اما طبق شنیده‌ها این اتفاق نخواهد افتاد و پرسپولیسی‌ها چاره‌ای ندارند جز این‌که تا اردیبهشت که پایان قرارداد فرا می‌رسد صبر کنند. البته خبر رسیده که به زودی رقمی به حساب باشگاه واریز می‌شود تا حاشیه‌ها بیش از این ایجاد نشود.
 ارگان‌های نظارتی ورود نمی‌کنند؟
در پس اختلافات اخیری که بین پرسپولیس و کارگزارش افتاده، بحث عدم اجرای تعهدات مالی از سوی شرکت آتیه داده پرداز فقط یک روی داستان است. هزارتوهای دیگری هم در مورد این قرارداد وجود دارد که باید پرسید آیا ارگان‌های نظارتی حاضر می‌شوند بابت این قرارداد به‌شدت یک‌طرفه، وارد عمل شوند و توضیح داده شود که این کارگزار چگونه در این مدت با استفاده از برند باشگاه فعالیت‌های تجاری خود را انجام داده و حاصل آن برای این باشگاه چه بوده؟ ماجراهای آن تبلیغات پرسروصدا و کاذب اینستاگرامی و هشتگ‌هایی که معلوم نیست با مجوز چه کسانی در رسانه رسمی این باشگاه مشغول به خودنمایی شدند، چه شد؟ حاصل آن همه حواشی به کجا رسید؟
 اسنادی که از شبکه‌های خارج از کشور سر درآورد
عده‌ای هستند که شده‌اند آتش بیار معرکه. اگر نه چه دلیلی دارد که یک سند رسمی به دست رسانه‌های خارج از کشور برسد و آنها یکی از مهمترین اقدامات باشگاه پرسپولیس را افشا کنند. چه کسی از داخل این اطلاعات را افشا کرده و باید این سوال را پرسید که در این باشگاه چه خبر است؟ آیا غیر خودی‌ها وارد شده‌اند و دارند کارهایی می‌کنند تا به ضرر پرسپولیسی‌ها تمام شود؟



کارگزار‌‌استقلال
حامی مالی پرسپولیس می‌شود!

در روزهایی که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در نامه به وزارت ورزش خواستار فسخ قرارداد با کارگزار این باشگاه شده است شایعاتی در مورد حمایت کارگزار استقلال از پرسپولیس شنیده می‌شود. ظاهرا این شرکت قصد دارد برای کارگزاری پرسپولیس با مسؤولان این باشگاه وارد مذاکره شود و همین مساله نگرانی استقلالی‌ها را در پی داشته است. استقلالی‌ها معتقدند اگر قرار است این شرکت اسپانسر تیم رقیب شود بهتر است برای نیم فصل به استقلال کمک کند تا این تیم بتواند چند بازیکن خوب جذب کند و در آن صورت هواداران این تیم هم از این شرکت استقبال قابل توجهی به عمل خواهند آورد. باید دید آیا شرکت کارگزاری حامی مالی استقلال
در نهایت با باشگاه رقیب همکاری
خواهد کرد یا خیر؟