سید جلال از همه جوان‎تر است

سید جلال از همه جوان‎تر است

یادداشت: جواد ا...‎وردی پیشکسوت پرسپولیس


ببینید پرسپولیس چقدر عالی است که حتی با وجود افت نسبی در این فصل هنوز هم یکی از بهترین خط دفاع‎های لیگ را دارد. بر خلاف نظر بسیاری از کارشناسان محترم باید بگویم ضریب اشتباهات پرسپولیس در خط دفاع بسیار پایین است. باور ندارید بروید شرایط مدافعان این تیم را با سایر مدافعان لیگ مقایسه کنید. من بر خلاف نظر بسیاری باید بگویم ضریب اشتباهات در خط دفاع پرسپولیس صفر است البته این را هم نباید فراموش کنیم که پرسپولیس دروازه‎بان بسیار خوبی هم دارد.
اما نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که اصولا بازیکنی که پیراهن تیم را می‎پوشد باید در حد و اندازه‎های این تیم باشد.
زمانی که ما بازی می‏کردیم مربیان همیشه به ما یاد می‎دادند که در محوطه 18‌قدم توپ به هیچ عنوان نباید به بدن بازیکنان تیم مقابل بخورد. اگر بخورد یعنی ما اشتباه کرده‏ایم و احتمالا باید تاوان پس بدهیم. این را هم باید بدانید مهم‎ترین ویژگی یک مدافع در خط دفاعی این است که ضریب اشتباهاتش در حد صفر باشد. اگر اینگونه نباشد پس مدافع خوبی هم نیست. هر اشتباه می‎تواند منجر به یک گل شود.
در رابطه با سید‌جلال حسینی باید بگویم او به عنوان مدافع خوب سرخ‎ها هنوز توانایی بازی کردن در پرسپولیس را دارد. او خوب خودش را نگه داشته و یک مساله بسیار مهم را ثابت کرده است: «جوانی سن ندارد». او مدافعی است که 38‌سال دارد اما جوان‏تر از خیلی از مدافعان بیست و چند ساله لیگ‌برتر است.
این را هم باید بدانیم که «باتری» جلال یک روزی تمام می‏شود اما حالا که جنگنده و قدرتمند در خط دفاع به میدان می‏رود باید امیدوار باشیم به همین منوال ادامه بدهد. پرسپولیس با او می‎تواند به پنجمین قهرمانی پیاپی برسد. این مساله را باور کنید.