خشنودی پدر از پسر فیلمساز

قسمت جدید «شکارچیان ارواح» با نسخه اصلی تفاوت دارد

خشنودی پدر از پسر فیلمساز

جیسون ریتمن می‌گوید پدرش از تماشای قسمت جدید «شکارچیان ارواح» بسیار لذت برده و افتخار می‌کند چنین فیلمی ساخته شده است. به گفته ریتمن پسر، ایوان ریتمن بعد از دیدن این فیلم به گریه افتاده است! شکارچیان ارواح که حالا یکی از کالت‌های کلاسیک هالیوود به حساب می‌آید، در قسمت جدید خود احیا شده و با حال و هوای تازه‌ای به دیدار تماشاگران سینما می‌آید. این‌بار در کنار بازیگران نسخه اصلی، تعدادی شخصیت و بازیگر جوان هم به ماجراجویی‌های داستان اضافه شده‌اند.
تازه‌ترین قسمت این مجموعه کمدی اکشن، یک‌بار دیگر سه بازیگر اصلی مجموعه بیل موری، دان آرکاد و ارنی هادسون را دور هم جمع کرده است. فیلم که با نام «شکارچیان ارواح: بعد از زندگی» اکران عمومی خواهد شد، دنیا و فضای دو قسمت قبلی کلاسیک خود را حفظ کرده و آن را با شرایط معاصر تطبیق داده است. این‌بار داستان و ماجراها از شهر نیویورک به اوکلاهما نقل مکان می‌کند.
دو بازیگر تازه‌وارد یعنی مکنا گریس و فین وولفهارد، برای دستگیری ارواح سرگردان شهر مجبور می‌شوند از شکارچیان ارواح دو قسمت قبلی کمک بگیرند.
جیسون ریتمن می‌گوید: «قسمت تازه 30 سال بعد از اکران عمومی دومین قسمت این مجموعه فیلم و در فصل تابستان پیش رو‌به‌روی پرده سینماها خواهد رفت. از زمان شیوع کرونا پدرم ایوان از منزل خارج نشده و در قرنطینه به سر می‌برد. فیلم که آماده شد، یک نسخه از آن را نشانش دادم. به‌شدت هیجان‌زده شد و به گریه افتاد. مرا بغل کرد و گفت راه او را خیلی خوب ادامه داده‌ام و اگر خودش می‌خواست قسمت دیگری از شکارچیان ارواح را بسازد، همان چیزی را ارائه می‌داد که من انجام دادم. صحبت‌هایش مرا خوشحال کرد و باعث قوت قلبم شد. حالا احساس می‌کنم تماشاگران و طرفداران شکارچیان ارواح هم با دیدن قسمت تازه، همان حس و حالی را خواهند داشت که پدرم داشت.»
ایوان ریتمن نسخه اصلی شکارچیان ارواح را سال 1984 کارگردانی کرد. سیگورنی ویور هم در این نسخه بازی داشت.
شرکت کلمبیا تهیه‌کننده این کمدی اکشن فراطبیعی بود و برای تولید آن، 25 میلیون دلار هزینه کرد. منتقدان و تماشاگران سینما در آمریکای شمالی که فیلمی با داستان و حال و هوای تازه و متفاوت می‌دیدند، استقبال خوبی از آن کردند و برای دیدنش 282 میلیون دلار پرداخت کردند.
ایوان ریتمن پنج سال بعد دوباره بازیگرانش را دور هم جمع کرد تا دومین قسمت فیلم موفق و پرفروش خود را کارگردانی کند. استقبال 215 میلیون دلاری تماشاگران آمریکایی از دومین قسمت، حکایت از موفقیت فیلمساز در ارائه یک کار مردم‌پسند می‌کرد.  با این حال، اهل فن به این نکته اشاره کردند که میزان استقبال از قسمت دوم کمتر از نسخه اصلی آن بوده است.
تهیه‌کنندگان فیلم در سال 2016 دست به احیای این مجموعه فیلم زدند و این‌بار، تعدادی شکارچی ارواح خانم در راس ماجراجویی‌های داستان قرار گرفتند. اما تماشاگران و منتقدان استقبالی از این نسخه نکردند. پل فیگ، کارگردان فیلم بود و 140 میلیون دلار برای تولید آن هزینه شد. فروش جهانی 229 میلیون دلاری این نسخه در آمریکا و دیگر کشورهای دنیا، نشان از عدم موفقیت سازندگان فیلم در بین تماشاگران داشت. جالب این که ایوان ریتمن در تولید این فیلم هیچ دخالتی نداشت./ هالیوود ریپورتر