از خنداننده‌ها چه خبر؟

گزارش جام‌جم از آخرین وضعیت برخی كمدین‌های مطرح برنامه خندوانه

از خنداننده‌ها چه خبر؟

از وقتی كه مسابقه‌ها و برنامه‌های استعدادیابی بازارشان گرم شد، خیلی‌ها یك شبه ره چند ساله را طی كردند و مطابق با توانایی و استعدادشان پله‌های شهرت و محبوبیت را سریع‌تر از آنچه می‌توانست بیشتر از اینها زمان ببرد، پشت سر گذاشتند. خندوانه با برنامه خنداننده برتر هم در این فضا دست به كشف استعدادهایی زد كه هنرشان خنداندن مردم است، ماجرایی كه البته خیلی‌ها فكر می‌كنند در آن تبحر دارند اما وقتی حرف اجرا به میان می‌آید، گاهی بین حرف و عمل تفاوت‌های زیادی وجود دارد و گاه این اتفاق به شكلی پیش می‌رود كه متوجه می‌شوید واقعا با یك استعداد روبه‌رو شده‌اید.در خنداننده برتر هم تمام این ماجراها وجود داشت، جریانی كه در نهایت چهره‌هایی را معرفی كرد كه خیلی‌ها هنوز كه هنوز است آنها را به یاد دارند و گاهی در فضای مجازی دنبالشان می‌كنند. اما این‌كه آخر و عاقبت این چهره‌ها كه زمانی برای خود برو بیایی داشتند و نگاه‌های زیادی را به خود جلب می‌كردند، چه شد شاید سوالی باشد كه به ذهن شما هم خطور كرده باشد. اگر هم نه، در صورتی كه كنجكاو این ماجرا شده‌اید، بد نیست سری به ادامه این گزارش بزنید تا از سرنوشت بعضی از مطرح‌ترین خنداننده‌هایی كه شاید شما هنوز می‌شناسیدشان، باخبر شوید.

«بزرگ» مرد خنداننده‌ها
كمدین: حسین شاهرخ‌نیا
شاهرخ‌نیا از كمدین‌هایی است كه قبل‌تر در اینستاگرام با ویدیوهایش كم و بیش مخاطبانی داشت و بعد از حضور در خندوانه، توانست تا حدی با این مسابقه پیش برود.
چه كرد؟ شاهرخ‌نیا در دومین اجرایش در مورد چهره و نوع پوشش مردم استندآپش را اجرا كرد، اجرایی كه باعث شد تا او در بخش شانس مجدد حضور پیدا كند. با این حال در این بخش هم شاهرخ نیا بعد از اجرایی با موضوع حیوانات خانگی، نتوانست آرای لازم را كسب كند و در همان مرحله حذف شد.
 ویژگی: او به‌واسطه فیزیك خاصش كه در طول اجرا هم به كمكش آمد، در اولین حضورش اجرایی با همین موضوع را نمایش داد و حسابی از خجالت شكم و اضافه وزنش درآمد.
امروز چه می‌كند؟ شاهرخ نیا بعد از خندوانه بیش از پیش مشغول دنیای مجازی شد و در این فضا فعالیت می‌كند، او كه در آخرین فیلم سینمایی رامبد جوان هم حضور داشت می‌گوید كه به صورت جدی به فكر دنبال كردن بازیگری است.


دومین قهرمان
كمدین: علی صبوری
از آن چهره‌هایی است كه قبل تر هم در اینستاگرام برای خود تا حدی برو بیایی داشت و با حضور در خنداننده‌شو به شهرتش اضافه شد.
چه كرد؟ او توانست در سری دوم همه مراحل و رقابت‌ها را پشت سر بگذارد و با اجراهایی كه برخی از آن‌ها با حواشی همراه بود در نهایت فینالیست سری دوم شد.
ویژگی: شوخی‌ها و طنز علی صبوری اغلب روان و از نوعی است كه سطح عام مخاطب را درگیر می‌كند، اتفاقی كه باعث شهرت او هم شد.
امروز چه می‌كند؟ او این روزها بیشتر از قبل در فضای مجازی مشغول فعالیت است.
صبوری در سریال «خط مقدم» تلویزیون هم بازی کرده است.


خانم كمدین
كمدین: مریم كشفی
او یكی از معدود خانم‌های كمدین خندوانه است كه با اجرایش توانست نگاه‌های زیادی را به خود جلب كند.
چه كرد؟ كشفی در اجرای مرحله دومش از بعضی تبلیغاتی كه برای برخی كالاها وجود دارند، انتقاد كرد، اجرایی كه نسبتا مورد استقبال قرار گرفت. او در ادامه از حسین شاهرخ‌نیا عبور كرد و در مرحله نیمه‌نهایی در رقابت با مجید افشاری ناكام ماند و حذف شد.
ویژگی: كشفی در اجراهایش اغلب تیپ‌سازی ویژه‌ای برای ماجراهایی كه روایت می‌كند، دارد، مثلا در خنداننده‌شو شخصیت غرغرو و عصبی كه مدام اعتراض می‌كرد را به مخاطبان ارائه كرد و مورد استقبال هم قرار گرفت.
امروز چه می‌كند؟ مریم بعد از خندوانه خیلی نزدیك استندآپ كمدی نرفت و او را روی استیج‌های كمی دیدیم. با این حال او هم در صحبتی كه داشتیم گفت همچنان یكی از اعضای «رویال فمیلی» است، گروهی كه بعد از خنداننده‌شو به همت تعدادی از فعالان این حوزه و چهره‌هایی كه از طریق برنامه تلویزیونی خندوانه، به شهرت رسیدند یا شهرت‌شان بیشتر شد، تشكیل شده است. او در این گروه استندآپ را به آخر هفته در كافه استندآپ محدود كرده‌است. او می‌گوید كه در كنار این فضا با یك انتشارات در زمینه تبلیغات و عكاسی همكاری می‌كند.


از آبادان تا تهران!
كمدین: رضا بهمنی
شركت‌كننده جنوبی خنداننده بود، كمدینی كه با این برنامه تا حد قابل توجهی دیده شد و گویا قرار است كه به‌زودی بازهم پایش به تلویزیون باز شود.
چه كرد؟ او در اولین اجرایش با لهجه جنوبی و شیرازی برنامه‌ای را روی آنتن برد كه به‌واسطه همین ماجرا توانست آرای زیادی را جذب كند. بهمنی در اجرای مرحله بعد هم با لهجه آبادانی از آلودگی هوای جنوب گفت و در ادامه پیش از صعود به نیمه نهایی در رقابت با محمد معتضدی خنداننده‌شو را ترك كرد.
ویژگی: اولین نكته درباره رضا بهمنی لهجه و اجراهای پرتحركی است كه توجه مخاطبان را به خود جلب می‌كرد.
امروز چه می‌كند؟ او در این باره گفت: این روزها در حال ساخت یك سریال برای فیلیمو هستم. علاوه‌بر این مذاكراتی با تهیه‌كننده پنج ستاره داشتم تا آیتمی را در این مسابقه به روی آنتن ببرم. این مسابقه فعلا در مرحله پیش‌تولید است.


آقای انعطاف
كمدین: بهزاد قدیانلو
جزو كمدین‌هایی است كه با شخصیت منحصر به فردش، حال و هوایی كه فقط ویژه خودش است را در اجراهایش به نمایش درآورد.
چه كرد؟ او در اولین اجرایش نقد اجتماعی را با زبان گوسفندها بیان كرد ولی در ادامه توسط شانس مجدد توانست به مرحله بعد برود. با این وجود او در آن مرحله هم با اجرای استندآپی درباره تست بازیگری نتوانست اكثریت آرا را كسب كند و از صعود به مراحل بعدی بازماند.
ویژگی: قدیانلو كه از انعطاف بدنی جالبی برخوردار است، در عین اجرای آرامی كه داشت از حركات عجیب و غریبی كه متناسب با فیزیكش از پس آن برمی‌آمد، بهره برد.
امروز چه می‌كند؟ او كه در زمان خنداننده‌شو مدتی بود كه پدر شده بود، درباره اوضاع و احوال این روزهایش گفت: فعلا مشغول بچه‌دارى هستم!


اولین قهرمان
كمدین: میثم درویشان‌پور
او برنده سری اول خنداننده‌شو است و توانست از پس همه مراحل این مسابقه با آرای قابل‌توجهی بگذرد.
چه كرد؟ او در اولین اجرایش از خاطرات كودكی و انواع و اقسام ورزش‌هایی كه به سراغ آن رفت گفت و در دور دوم هم از خاطرات سفرش به تركیه گفت. در ادامه هم ترسیدن از حیوانات سوژه او شد و در نهایت درویشان‌پور در رقابت با مجید افشاری، توانست صدرنشین این رقابت‌ها شود.
ویژگی: این كمدین یكی از پرتحرك و پرهیجان‌ترین اجراها را در خنداننده شو داشت و صدای بلند، سرعت در اجرا جزو ویژگی‌های ثابت كارهای او هستند.
امروز چه می‌كند؟ او از حضور دوباره‌اش در تلویزیون گفت و افزود: این روزها مشغول ضبط برنامه‌ای برای شبكه نسیم هستم كه با عنوان «كارستون» قرار است به روی آنتن برود. همچنین در تئاتری به كارگردانی مهدی شاه‌حسینی هم حضور دارم.
درویشان‌پور در صحبت هایش گفت كه همچنان درگیر استندآپ كمدی است و هر از گاهی در فضاهای مختلف اجراهایی را به روی صحنه می‌برد.


خنده با طعم زبان آذری
كمدین: علی ضیایی ، از كمدین‌های آذری خنداننده‌شو است. او در حوزه بازیگری و كارگردانی در شبكه آذربایجان (ارومیه) فعالیت‌هایی داشته است.
چه كرد؟ ضیایی در مرحله اول خنداننده برتر با رای حاضران توانست در بخش شانس مجدد، به مرحله بعدی بیاید. او در اولین اجرای خود از دیر كردن در مواقع مختلف گفت، ضیایی در ادامه بعد از دو اجرا در مرحله سوم در رقابت با مجید افشاری حذف شد و به نیمه‌نهایی نرسید.
ویژگی: زبان آذری ضیایی یكی از شاخص‌ترین ویژگی‌هایی است كه باعث شد تا در خیلی از مراحل او بتواند نظر همشهریانش را به خود جلب كند و با رای آنها به مرحله بعدی بیاید.
امروز چه می‌كند؟ او در گپ كوتاهی كه داشتیم گفت: در این چندماه اخیر و در واقع از شروع امسال تا الان سه فیلم كوتاه تهیه كردم كه یكی از آنها جزو راه‌یافتگان به بخش داستانی جشنواره فیلم كوتاه تهران بود. علاوه‌بر این تابستان كافه‌ای به نام كافه استندآپ كه یك جورهایی اولین فضای رسمی استند آپ در ایران محسوب می‌شود را راه انداختیم و با همكاری امیر كربلایی‌زاده و هنرجوهایش آخر هفته‌ها استندآپ اجرا می‌كنیم.
در كنار اینها الان هم مشغول پیش‌تولید یك سریال هستیم كه قرار است برای شبكه آذربایجان كارگردانی و تهیه كنم.


خنداننده آرام
كمدین: ابوطالب حسینی فعالیت خود را از شبكه‌های اجتماعی با تهیه پادكست‌های طنز شروع كرد و كم كم در فضای مجازی تاحدی اسم و رسم‌دار شد. ابوطالب بعد از حضور در جمع 32 و سپس 16 نفری گروه پانته‌آ بهرام توانست تا مرحله نهایی سری دوم خنداننده‌شو پیش برود.
چه كرد؟ حسینی در یكی از اجراهایش مفصل به بحث بیكاری پرداخت، ماجرای خواستگاری رفتن و موارد اجتماعی مختلف دیگر هم از مواردی بوند كه ابوطالب از آنها گفت و در نهایت در مرحله نهایی رتبه دوم را از آن خود كرد.
ویژگی: او متن‌هایش را خودش می‌نویسد و شوخی‌هایش اغلب مختصر و مفید و در حدی‌اند كه مخاطب را در لحظه جذب می‌كنند. حسینی اغلب بود حركات اضافی و عجیب و غریب كارهایش را با آرامش اجرا می‌كند، اتفاقی كه كه یكی از اصلی‌ترین ویژگی‌های كاری‌اش محسوب می‌شود.
امروز چه می‌كند؟ او می‌گوید: مدتی است كه در گروه نویسندگان برنامه ویدیوچك حضور دارم، این برنامه نگاهی طنز به مسائل روز ورزش دارد و عبدا... روا آن را اجرا می‌كند.
علاوه‌بر این حسینی گویا این روزها خیلی درگیر دنیای فوتبال شده، او در این گپ كوتاه از حضورش در برنامه فوتبال 120 كه مدت‌هاست در یكی از بخش‌های آن با زبان طنز به اتفاقات فوتبالی می‌پردازد، گفت. حسینی كه خندوانه باعث شد استعدادش در نویسندگی بیش از پیش كشف شود، این روزها مشغول نوشتن یك فیلمنامه هم هست.



خانم امپراتور
كمدین: زینب موسوی، یكی دیگر از خانم‌هایی كه توانست در این مسابقات تا چند مرحله پیش برود و نگاه‌های زیادی را به خود جلب كند، زینب موسوی است. خانم امپراتور قبل از خندوانه هم در فضای مجازی فیلم‌هایی را منتشر می‌كرد كه به‌واسطه آن كم و بیش شناخته شده بود و این مسابقه باعث شد تا همه با هویت واقعی شخصیت مجازی او آشنا شوند.
چه كرد؟ موسوی كه اصالتا قمی است در اولین اجرایش با استفاده از همان لحن و لهجه معروفش كه در فضای مجازی با آن صحبت می‌كرد و خیلی‌ها به نام امپراتور كوزوكو او را می‌شناختند، به استقبال مخاطبانش رفت.
ویژگی: شخصیت معروف امپراتور كه از قبل در فضای مجازی آن را شكل داده بود، برجسته‌ترین ویژگی‌ای بود كه او در اغلب اجراهایش از آن بهره می‌برد. در كنار آن البته اجرای پرانرژی موسوی یكی دیگر از ویژگی‌های او محسوب می‌شود.
امروز چه می‌كند؟ او همچنان فعالیت‌های استندآپ كمدی قبلی را كه داشت در اینستاگرام ادامه می‌دهد ماجرایی كه به واسطه خنداننده‌شو طرفداران بیشتری پیدا كرد. علاوه بر آنها او هم به همراه گروه كمدین‌ها خیلی از شب‌ها استندآپ اجرا می‌كند.
موسوی كه در زمینه نویسندگی هم فعالیت دارد، در دو فصل ۵ و ۶ خندوانه به عنوان نویسنده مشغول به كار بود و احتمالا این همكاری‌ها ادامه خواهد داشت.


علی پاتر كنكوری
كمدین: علی افشاری یكی از كم‌سن و سال‌ترین كمدین‌های خنداننده‌شو 2 است كه البته نتوانست چندان در این مسیر پیش برود.
چه كرد؟ علی افشاری كه خودش را علی پاتر معرفی كرد در گروه اشكان خطیبی بود. او بعد از اجرایی كه داشت، بنا به تصمیم مربی گروه حذف و از صعود به مراحل بعدی محروم شد.
ویژگی: عینك گرد و جثه كوچك علی پاتر در اجرایی كه داشت به كمكش آمد. البته او یكی از پر‌استرس‌ترین اجراها را در خنداننده شو به روی آنتن برد.
امروز چه می‌كند؟ او می‌گوید كه بعد از خندوانه در رشته ادبیات نمایشی دانشگاه هنر و معماری پذیرفته شد و این روزها هم مشغول درس و تحصیل است. علاوه‌بر این افشاری سال گذشته توانست اولین فیلم كوتاه خودش با عنوان «واحد ششم» را نویسندگی و كارگردانی كند. البته او از استندآپ هم دور نشده و به همراه گروه كمدین‌هایی كه از آن گفتیم، آخر هفته‌ها در كافه استندآپ اجرا دارد.


جدی اما بانمك
كمدین: امیرحسین قیاسی
او هم از كمدین‌هایی بود كه تا نزدیك به خط پایان پیش رفت و در گروه چند چهره برتر سری دوم خنداننده‌شو قرار گرفت.
چه كرد؟ قیاسی كه از دوستان قدیمی اوبوطالب حسینی است در یكی از مراحل مسابقه با رفیق چند‌ساله‌اش به رقابت پرداخت. او موضوعات مختلفی را برای اجراهایش انتخاب كرد كه یكی از آن‌ها شوخی با دایی‌اش بود كه در اغلب اجراهایش اشاره‌ای به آن می‌كرد. قیاسی در نهایت توانست رتبه سوم این رقابت‌ها را از آن خود كند.
ویژگی: قیاسی كمدی تلخ و سیاه را با ارائه‌‌های انتقادی‌‌اش با وسواس انتخاب می‌كند اما تنها مشكل او ارتباط چشمی با مخاطب است. جدیت در اجراها هم یكی از بارزترین ویژگی‌هایی اوست.
امروز چه می‌كند؟ او هم این روزها در برنامه فوتبال 120 همراه با همان رفیق قدیمی اش بخشی را اجرا می‌كند و همچنان با تلویزیون همكاری دارد.


صداپیشه و بازیگر
كمدین: محمد معتضدی ، جزو كمدین‌های جوانی بود كه با شخصیت مختص خودش تا چند مرحله از خنداننده با گروه پیش آمد.
چه كرد؟ او در اولین اجرایش از ماجراهای حضور در مترو گفت، فضایی كه با حركات نمایشی از او همراه بود. در ادامه هم او با پیشی گرفتن از رضا بهمنی به مرحله بعد صعود كرد و سرانجام در رقابت با میثم درویشان‌پور از نیمه‌نهایی حذف شد.
ویژگی: معتضدی كه پیش از خنداننده شو در حوزه صداپیشگی فعالیت می‌كرد، در اجراهایش هم از این ویژگی استفاده كرد و در كنار آن با حركات نمایشی شخصیت‌های مختلفی را ساخت و به بینندگان ارائه كرد.
امروز چه می‌كند؟ او می‌گوید: من بعد از خنداننده‌شو، تمركزم را روی بازیگری گذاشتم و تا الان در دو نمایش، یك سینمایی و یك سریال حضور داشتم. این سریال برای شبكه2 سیما است كه به كارگردانی علیرضا بذرافشان این روزها مراحل آخر تصویربرداری‌اش را پشت‌سر می‌گذارد. در كنار اینها این روزها مشغول تمرین نمایشی هستم كه احتمالا از دی‌ماه به روی صحنه می‌رود. ضبط یك برنامه تلویزیونی برای شبكه سه، به كارگردانی فواد صفاریان پور هم برنامه دیگری است كه در آن حضور دارم. با همه اینها تمركز اصلی‌ام روی بازیگری است و سعی دارم تا در این فضا بیشتر پیش بروم.



فعال و پرحاشیه
كمدین: مجید افشاری از آن كمدین‌هایی بود كه چه در زمان حضورش در خنداننده‌شو و چه بعد از آن، اجراهایش اغلب با حواشی مختلفی همراه می‌شدند، اتفاقی كه البته به شهرت او اضافه كرد.
چه كرد؟ او در چهارمین شب خنداننده‌شو اولین اجرایش را با موضوع دستگیری دوستش و باز شدن پایش به كلانتری به روی آنتن برد و در اجرای مرحله بعدش از اتفاقاتی كه بعد از اولین برنامه برایش رخ داده گفت. او در ادامه از علی ضیایی هم گذشت و در مرحله نیمه‌نهایی با پشت سرگذاشتن مریم كشفی به فینال صعود كرد. افشاری در نهایت در رقابت با میثم درویشان‌پور در سری اول خنداننده‌شو، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.
ویژگی: اجراهای افشاری كه خود او اغلب متن‌هایش را می‌نوشت، با كنایه‌هایی به مسائل اجتماعی همراه است و البته در كنار آنها خیلی وقت‌ها این متن‌ها، شوخی‌ها و حرف‌های چند پهلویی دارند كه باعث می‌شوند حواشی كه از آن گفتیم شكل بگیرد. شیوه اجرای به قول معروف خسته و بی‌تحرك هم جزو ویژگی‌هایی است كه در اكثر اجراهای او به چشم می‌خورد.
امروز چه می‌كند؟ او درباره آخرین وضعیتش گفت كه سه‌شنبه‌شب‌ها در شما و آی فیلم حضور دارد و علاوه بر آن مدتی است كه در برنامه «هفت» شبكه سه هم آیتم طنزی را اجرا می‌كند.
افشاری این روزها سینمایی «بازیوو» را در نوبت اكران دارد. او همچنین افزود در كنار این‌ها در فیلم چشم و گوش بسته به كارگردانی فرزاد مؤتمن به عنوان مشاور فیلمنامه هم حضور داشته و با یكی دو برنامه و چند فیلم دیگر هم صحبت‌هایی كرده كه هنوز به نتیجه نرسیده است.