درخواست مجازات مرگ برای مرد مست

درخواست مجازات مرگ برای مرد مست

مرد میانسال که تاکنون سه بار حد شرب‌خمر برای او اجرا شده، برای چهارمین بار پای میز محاکمه رفت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از یک ماه قبل و با دستگیری مردی به اتهام مزاحمت برای همسایه‌اش آغاز شد. ماموران پلیس بعد از حضور در ساختمان مورد نظر در شمال تهران، با مرد 51ساله روبه‌رو شدند که همسایه‌اش مدعی بود او مشروب خورده و با عربده‌کشی ایجاد مزاحمت کرده است.
وقتی دستگاه تست الکل نشان داد این مرد مشروب الکلی مصرف کرده، بازداشت شد. نیما که منکر شرب‌خمر بود، با ماموران درگیر شد و در کلانتری را تخریب کرد. در ادامه مشخص شد او پیش از این سه بار به دلیل شرب‌خمر دستگیر شده و هر بار شلاق خورده است.
پرونده این مرد با توجه به اجرای سه بار حد شرب‌خمر، با توجه به قانون با درخواست اعدام به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. همچنین برای او به اتهام توهین و فحاشی و تخریب در کلانتری درخواست مجازات شد.
در جریان رسیدگی به این پرونده در شعبه چهارم، متهم منکر شرب‌خمر شد و گفت: قبول دارم پیش از این سه بار به دلیل شرب‌خمر دستگیر شدم و 80 ضربه شلاق خوردم. آخرین بار در خانه بودم و با صدای بلند تلویزیون گوش می‌دادم که همسایه‌ها به پلیس زنگ زدند و از من شکایت کردند. آن روز مشروب نخورده بودم و به همین دلیل با ماموران درگیر شدم.
 وکیل متهم هم در دفاع از او گفت: میزان الکل موجود در خون متهم بسیار کم بوده و ممکن است تست الکل خطا داشته باشد.
 در پایان جلسه قضات وارد شور شده تا درباره سرنوشت متهم تصمیم‌گیری کنند.