گوجه‌فرنگی، كجایی؟

گوجه‌فرنگی، كجایی؟

محمدتقی حاجی‌موسی روزنامه‌نگار


الان كه شما دارید این ستون را می‌خوانید، مشت محكم ملت بر دهان شما اصابت كرده و به‌رغم آن‌همه تلاش و سعی و كوشش و زیرورو كشیدن و مجاهدت ناخالصانه و بذل پول نتوانستید رئیس‌جمهور شوید. لكن ما برای شما هم برنامه داریم. بسته‌های ویژه چهارساله ما از همین‌الان پیروزی شما را در انتخابات آتی تضمین می‌کند و کافی است دم پر ما باشید و آن‌وقت از این تهدید هم فرصت می‌سازید. لذا منتظر چه هستید؟ باید برخیزید و تكانی به خودتان بدهید و الكی تریپ افسرده برندارید. كار ما تازه شروع‌شده است.
كاغذ را بیاورید: یكی از مواردی كه باعث شد شما شكست سهمگینی را متحمل شوید، این است كه برنامه نداشته‌اید و همین باعث شد مردم به شما اقبالی نداشته باشند. لذا از همین فردا 500 حروفچین حرفه‌ای استخدام و شروع كنید برنامه‌های‌تان را به رشته تحریر درآورید. نكته این‌که مهم نیست روی كاغذ چه می‌نویسید، فقط بنویسید.
ارتباطات را فراموش نكنید: قرن21، قرن ارتباطات است و آن‌کسی برنده است كه در گوشی تلفن‌همراهش، شمار آدم‌های خفن روزگار را داشته باشد و مهم‌تر از شماره، ارتباط با آنهاست.بر همین اساس توصیه اكید می‌شود كه هیچ عید و مناسبت و جشن و عزایی را از دست ندهید و وقت و بی‌وقت به همه آدم‌های توی فهرست، پیام تبریك و تسلیت و همدردی بدهید. شایان‌ذکر است از فرستادن متن كپی خودداری كنید و برای اثرگذاری بیشتر از بسته‌های ویژه ما برای متن‌های مناسبتی استفاده كنید. كافی است عدد 7 را به شماره 9000547821369541285 ارسال كنید. ارسال این بسته‌ها رایگان است.
در حكمت مخالفت: فرض كنید یك صندوق سیب زرد داریم. حالا اگر یك گوجه‌فرنگی وسط آن بگذاریم، توجه‌ها به كجا جلب می‌شود؟ آفرین! شما باید گوجه‌فرنگی زمانه خود باشید. یعنی در این چهار سال زمانی كه دارید همیشه متفاوت و مخالف با هر چیزی باشید. اگر قرار شد به همه دومیلیارد وام بدهند، شما مخالفت كنید. اگر قرار شد از همه دومیلیارد بگیرند بازهم مخالفت كنید. اگر هوا گرم شد، اعتراض كنید. اگر سرد شد، مخالفت كنید. كلا مخالف و معترض باشید و به این شكل خودتان را منتقد ساختارها نشان دهید و با این دست‌فرمان وارد كاخ ریاست جمهوری شوید. كاخی كه فقط شما را كم دارد.